به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات؛

حماس: جنایات علیه خبرنگاران، "تروریسم اسرائیل" را پنهان نکرد

حماس: جنایات علیه خبرنگاران،
جمعه 14 ارديبهشت 1403 - 12:44

جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، خواستار جرم‌انگاری جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران از سوی نهادهای بین‌المللی شد و تاکید کرد که جنایات علیه این قشر، تروریسم اسرائیل را پنهان نکرد.

العالم - فلسطین اشغالی

در بیانیه جنبش حماس آمده است: در روز جهانی آزادی مطبوعات، ما به نقش رسانه‌ها در نبرد "طوفان الاقصی" اشاره و تأکید می‌کنیم که جنایات اشغالگران علیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، واقعیت تروریسم و تجاوزگری آن را پنهان نکرده و نخواهد کرد.

این جنبش اعلام کرد: از زمان آغاز تجاوزات اشغالگرانه به نوار غزه در هفتم اکتبر، ۱۴۶ فعال رسانه‌ای و خبرنگار در فلسطین به شهادت رسیده‌اند.

حماس اضافه کرد: رژیم اشغالگر با وجود این جنایات نتوانست مانع ورود و تایید روایت فلسطین در سطوح عربی، اسلامی و بین‌المللی شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از همه نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که تخلفات و جنایات رژیم اشغالگر علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی را جرم انگاری کنند و به آن فشار بیاورند تا جلوی این جنایات را بگیرند و همچنین با تمام ابزارهای قانونی برای محاکمه این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی تلاش کنند.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات تجاوزکارانه به نوار غزه از ارتکاب هیچ جنایتی دریغ نکرده است و بی‌توجه به قوانین بین‌المللی کودکان، زنان، کادر درمان و خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۱۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

پربیننده ترین خبرها