موافقت دانشگاه "راتگرز" آمریکا با شروط دانشجویان معترض به جنگ غزه

موافقت دانشگاه
جمعه 14 ارديبهشت 1403 - 18:14

دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی آمریکا با برخی خواسته‌های دانشجویانی، که در اعتراض به جنگ غزه، در قلب این دانشگاه تحصن کرده‌اند موافقت کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی که دانشجویان آن با الهام از دانشگاه بسیار معتبر "کلمبیا" در نیویورک، تظاهراتی را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه برگزار می‌کنند و خواستار قطع همکاری مالی با این رژیم هستند، به ۸ تا از شروط معترضان تن داد به شرط آنکه دانشجویان به تحصن خود پایان دهند و در مقابل آن دو شرط باقیمانده مذاکره کنند.

این 8 شرط عبارتند از:

- حداقل 10 دانشجو از غزه برای تحصیل در دانشگاه راتگرز با بورسیه کامل پذیرفته شوند.
- تأمین منابع لازم برای دانشجویان فلسطینی و عرب مرکز فرهنگی عرب در هر دو ساختمان دانشگاه.
- اعطای عفو کامل برای کلیه دانشجویان، اساتید و کارمندانی که از حق خود بر اساس اصل یک قانون اساسی برای تظاهرات علیه حمایت دانشگاه از رژیم اسرائیل استفاده کردند.
ـ رئیس دانشگاه باید با صدور بیانیه ای نسل کشی علیه فلسطینیان و تأثیر آن بر فلسطینیان در دانشگاه را تأیید کند و رئیس دانشگاه باید برای آتش بس تلاش کند.
ـ دانشگاه موافقت کند که اساتید بیشتری در زمینه مطالعات فلسطین و خاورمیانه تعیین کند و راهی برای ایجاد یک بخش ویژه مطالعات خاورمیانه بیابد.
- انتخاب ناظر اداری که از دانش فرهنگی نسبت به جهان عرب و فلسطینیان و مسلمانان برخوردار باشد و باید با نحوه مقابله با اسلام هراسی و نژادپرستی نسبت به فلسطینیان آشنا باشد.
ـ صدور یادداشت تفاهم آموزشی که یک مشارکت بلندمدت با دانشگاه Birzeit
- برافراشتن پرچم‌های ملت‌های تحت اشغال مانند پرچم فلسطین در تمامی مناطقی که پرچم کشورها برافراشته است.

دانشگاه راتگرز تاکنون با دو تا از خواسته‌های دانشجویان تحصن‌کننده موافقت نکرده است از جمله: پایان دادن به سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها یا موسسات نظامی، که با رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، و توقف مشارکت دانشگاهی با دانشگاه تل‌آویو.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها