گزارش العالم؛

بازتاب توقف تبادل تجاری ترکیه با رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی

جمعه 14 ارديبهشت 1403 - 22:42

تصمیم ترکیه برای توقف کامل مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی فشار بر این رژیم که به خاطر جنگ علیه غزه دچار بحران است، به شدت افزایش داده است.

العالمفلسطین

خبرنگار شبکه العالم از رام الله گفت: تصمیم ترکیه برای توقف کامل مبادلات تجاری با رژیم اشغالگر بر شدت فشارهای اعمال شده بر رژیم صهیونیستی بر اثر جنگ غزه و خیزش دانشجویان اروپا و آمریکا علیه رژیم صهیونیستی افزوده شد؛ تمام اینها، عواملی هستند که اکنون به شدت بر نتانیاهو فشار می آورند.

خبرنگار العالم با اشاره به اینکه میزان تجارت بین رژیم اشغالگر و ترکیه بسیار زیاد است، گفت: با توجه به تصمیم وزارت اقتصاد ترکیه در مورد اسرائیلی‌ها در سطح رسمی، قرار است کابینه اشغالگران صبح یکشنبه آینده تشکیل جلسه دهد و مجموعه ای از تصمیمات اتخاذ شود که یکی از آنها مربوط به تصمیم ترکیه و دیگری مربوط به تعطیلی برخی شبکه های ترکیه در اراضی اشغالی است.

شهرکنشینان بر این باورند که نتانیاهو نسبت به اوضاع مردم بی تفاوت است زیرا حاضر است به خاطر حفظ خودش همه چیز را تعطیل کند.بن کاسبیت از مهمترین نویسندگان اسرائیلی در این باره گفت: بنیامین نتانیاهو باید از دفتر نخست وزیری اخراج شود یا باید علیه او کودتا شود.

خبرنگار العالم گفت: این اولین بار است که یک روزنامه نگار خواستار برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی می شود.

وزارت خارجه ترکیه، شب گذشته در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها