گزارش العالم از نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی+ ویدیو

شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 19:51

تهران میزبان بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با مشارکت بیش از 750 شرکت ایرانی و خارجی بود.

العالمایران

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصتی برای تعامل شرکت های مختلف و جذب سرمایه‌ های داخلی و خارجی است، در بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تهران بیش از 750 شرکت داخلی و بین‌المللی آخرین محصولات و فناوری های خود را به نمایش گذاشتند، به‌ویژه شرکت‌های ایرانی که علیرغم تحریم ها دستاوردهای صنعتی خود را ارایه دادند.

عیسی نویری، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان استان خوزستان به خبرنگار العالم گفت: با وجود تحریم اقتصادی کشور، تولید نفت را به بیش از 60 درصد رسانده‌ایم. نرخ صادرات نفت نیز به بیش از 35 درصد افزایش یافته است، همچنین شرکت های مرتبط با شرکت ملی نفت مانند شرکت نفت و گاز اروندان توانستند تولید خود را بیش از 34 درصد افزایش دهند.

جعفر اناری مدیر شرکت موتورهای مدرن جامکو مشهد گفت: محصولات با کیفت خود را به کشورهای همسایه مانند عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر می کنیم .

حمید موسوی، رئیس قرارگاه نفت، گاز و پتروشیمی خاتم الانبیا گفت: ما در قرارگاه خاتم الانبیا صنایع مختلفی داریم که به صورت تخصصی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی حضور دارند و هدف ارایه جدیدترین محصولاتمان است و امیدواریم در پروژه های آتی کشور تأثیرگذار و مفید باشد.

حسن محمدی مجد رئیس مرکز تحقیقات علمی جهاد دانشگاهی استان خوزستان در گفتگو با العالم اظهار داشت: با تلاش و کوشش همکاران متخصص و دانشمند در مراکز علمی خود، در طراحی و ساخت ابزارهای استخراج نفت تا حدود 80 درصد به خودکفایی رسیده ایم.

شرکت‌های نفتی ایران پس از انقلاب اسلامی، در تمامی زمینه ها به ویژه در بخش‌های حفاری و استخراج، شاهد رونق تولید تجهیزات با استانداردهای جهانی هستند.

استقبال از حضور در نمایشگاه تهران نتیجه بارز رونق اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و خودکفایی شرکت های نفتی ایران در حوزه های مختلف است.
بیست و هشتمین نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی تهران سال ۱۴۰۳، در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها