اعتراض یهودیان در مقابل کاخ سفید علیه کشتار رفح: به نام ما نیست

اعتراض یهودیان در مقابل کاخ سفید علیه کشتار رفح: به نام ما نیست
جمعه 11 خرداد 1403 - 09:21

شماری از یهودیان با تجمع در برابر کاخ سفید یاد شهدای فلسطینی‌ کشتار رفح در جنوب نوار غزه در یکشنبه گذشته را - که به شهادت دست‌کم 45 نفر و زخمی شدن 200 نفر دیگر که بیشتر آنها زن و کودک بودند، - گرامی داشتند و برای آنها شمع روشن کردند.

العالم - آمریکا

شرکت کنندگان در این مراسم پلاکاردهایی با مضمون تأکید بر برقراری آتش بس در غزه در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "قتل عام را متوقف کنید"، "به نام ما یهودیان نیست"، "صلح، نه جنگ"، "قتل عام را متوقف کنید" و " کشتن بچه ها با پول ما را متوقف کنید".

شرکت کنندگان لباس های مشکی با عباراتی مانند: "به نام ما نیست" و "یهودیان می گویند همین حالا تیراندازی را پایان دهید" را پوشیده بودند. یک زن نیز پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته بود :" خانواده یهودی من خانواده های فلسطینی را آزاد و در امان می خواهد". شرکت کنندگان برای روح قربانیان فلسطینی دعا کردند و چند قطعه شعر از شاعران فلسطینی را خواندند.

توماس، سخنگوی این رویداد و داوطلب جنبش «اگر نه اکنون» - جنبش یهودیان آمریکایی که خواستار پایان دادن به سیستم آپارتاید و برابری و عدالت میان همه فلسطینی ها و اسرائیلی ها است -، گفت: "ما اینجا هستیم زیرا ارتش اسرائیل روزهای گذشته بمب هایی به وزن 2000 پوند بر روی منطقه امن انسانی در رفح پرتاب کرد و این بمب ها منجر به کشته شدن بیش از 40 نفر شد که بیشتر آنها کودک، زن و سالخوردگان بودند. این بمب‌ها در آمریکا ساخته و با رأی کنگره آمریکا به اسرائیل فرستاده شد و ما به عنوان یهودی در اینجا با آن مخالف هستیم زیرا کشتار رفح را رد می‌کنیم."

وی در گفت وگوی اختصاصی با العربی الجدید گفت: "شرکت‌کنندگان حاضر در این مراسم به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیام دادند که از خط قرمزی که خودش تعیین کرده، عبور کرده است زیرا گفته بود حمله به رفح خط قرمز و بیانگر پایان ارسال تسلیحات نظامی به اسرائیل خواهد بود."

وی افزود: "رفح اکنون مورد حمله قرار گرفته و روزهای گذشته 45 نفر کشته شدند و از بایدن می‌خواهیم که ارسال سلاح به اسرائیل را فورا متوقف کند."

یکی از شرکت کنندگان در سخنرانی خود گفت: "یافتن کلماتی که بیانگر رنج ناشی از بمباران، گرسنگی، نسل کشی و پاکسازی قومی اسرائیل در غزه باشد، دشوار است و باید برای پایان دادن به اشغالگری و نظام آپارتاید ادامه داد."

شرکت کنندگان به سازمان آیپک (یک گروه فشار حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا) حمله و تاکید کردند که این گروه و لابی جنگ از نسل کشی غزه بهره می برند.

پربیننده ترین خبرها