آفریقای جنوبی: آمریکا "بعدی خواهد بود"

آفریقای جنوبی: آمریکا
شنبه 12 خرداد 1403 - 16:34

وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی گفت: اگر به دادگاه کیفری بین‌المللی اجازه محاکمه رهبران رژیم اسرائیل داده شود، ایالات متحده "بعدی خواهد بود".

العالم- آفریقا

روزنامه عبری‌زبان "جروزالم پست" نوشت که "نالدی پاندور" وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی در اظهاراتی، آمریکا را ضمنی تهدید کرد که پرونده آن را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع خواهد داد.

پاندور، که چفیه فلسطینی پوشیده بود، به سخنان "مایک جانسون" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد و گفت: "جانسون گفته که اگر دیوان بین‌المللی کیفری اجازه داشته باشد که رهبران اسرائیلی را محاکمه کند، می‌دانیم که آمریکا در نوبت بعدی خواهد بود. پاسخ ما این است: البته. "

آفریقای جنوبی اولین کشوری بوده که رژیم اسرائیل را به دلیل حمله به باریکه غزه در دادگاه بین‌المللی محاکمه کرد. این دادگاه چند روز پیش، دستور توقف حمله این رژیم به رفح را صادر کرد حکمی که از سوی صهیونیست‌ها نادیده گرفته شد.

پاندور همچنین گفت:‌ ای کاش در کنار مردان و زنان رفح بودم. این جایی است که احساس می‌کنم باید در آنجا باشم.

او متذکر شد:‌ کشورها و مسئولانی، که کمک‌های نظامی و مالی به اسرائیل در غزه می‌کند نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
پاندور خاطرنشان کرد که گروهی متشکل از 140 وکیل بین‌المللی در حال حاضر در حال کار بر روی طرح دعوای دسته‌جمعی علیه غیر اسرائیلی‌ها، از جمله شهروندان آفریقای جنوبی، هستند که در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها