تحلیلگر عرب: نفوذ مقاومت به نتساریم، دشمن صهیونیستی را غافلگیر کرد

شنبه 19 خرداد 1403 - 13:23

یک تحلیلگر فلسطینی گفت: نفوذ به پشت خط مقدم دشمن در منطقه نتساریم، رژیم صهیونیستی را که مدعی بود تمام هدف جنگ این است که دیگر عملیات نفوذی نظیر آنچه که در 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، تکرار نشود، غافلگیر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

علی الجریری، تحلیلگر فلسطینی در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم درباره تصمیم سازمان ملل در زمینه قرار دادن نام رژیم اشغالگر در فهرست سیاه کودک‌کشی اظهار داشت: این تصمیم و تمام واکنش هایی از این دست صرفا، یک سری مجازات های نرم و مخملی علیه رژیم اشغالگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: همین دیروز یک جنایت هولناک جدید علیه شهروندان فلسطینی به وقوع پیوست و در آن بیش از 50 شهروند در مدرسه ای وابسته به آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) قربانی شدند که 19 نفر از آنها کودک و 11 نفر دیگر زن بودند.

این کارشناس عرب گفت: آمریکا ادعا می کند که رژیم اسرائیل خود، در این باره تحقیق می کند مثل تمام جنایات قبلی در بیمارستان الشفا.

وی تأکید کرد که این رژیم به شدت دستخوش بحران است اما دشوارترین بحران آن همین شکست‌ غیر قابل انکار اخیر این رژیم است؛ عملیات نفوذ به پشت خطوط مقدم این رژیم در منطقه نتساریم، ارتش و سران سیاسی آن را شوکه کرده است. در حالی که گفته بودند تمام هدف این جنگ، جلوگیری از تکرار عملیات 7 اکتبر است اما اکنون دیدیم که عملیات نفوذ، تکرار شد و هیچ کسی نمی تواند شهرک‌نشینانی را که از این شهرک‌ها فراری شده اند، قانع کند که برگردند.

در عملیات نتساریم، گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس طی عملیات مشترک، نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محور نتساریم را با موشک‌های 107 هدف قرار دادند در این عملیات سه نظامی صهیونیست کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

وی در باره آتش بس نیز تصریح کرد: جنبش حماس حرف آخر خود را درباره طرح آتش بس گفته است و هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. زیرا عقب نشینی از این مواضع، به معنای ضربه زدن به استقلال فلسطین است. حماس خواستار تضمین پایان جنگ برای همیشه است نه موقت. از دیگر شروط حماس، بازگشت تمام آوارگان و در نهایت امضای طرح مبادله اسراست... و اینها مسائل مهم و اساسی مقاومت فلسطین هستند.

پربیننده ترین خبرها