روسیه ورود ۹۲ روزنامه‌نگار، وکیل و وابسته نظامی آمریکایی را به خاک این کشور ممنوع کرد

روسیه ورود ۹۲ روزنامه‌نگار، وکیل و وابسته نظامی آمریکایی را به خاک این کشور ممنوع کرد
پنج‌شنبه 8 شهريور 1403 - 00:24

وزارت خارجه روسیه چهارشنبه ورود ۹۲ شهروند آمریکایی از جمله شماری وکیل، روزنامه‌نگار و کارمند شرکت‌های نظامی را به این کشور ممنوع کرد.

العالم _ اروپا

به گزارش رویترز، بر اساس فهرستی که وزارت خارجه روسیه منتشر کرده است، ۱۴ تن از کارکنان وال استریت ژورنال، پنج روزنامه‌نگار ارشد نیویورک تایمز، چهار خبرنگار واشنگتن پست و تعدادی از دادستان‌ها، اساتید دانشگاه‌ها و کارکنان شرکت‌های دفاعی و نظامی آمریکایی از ورود به روسیه منع شده‌اند.

این وزارتخانه گفت که تیم سردبیری و خبرنگاران «نشریات مهم لیبرال-گلوبالیست» در تولید و انتشار اخبار «جعلی» درباره نیروهای مسلح روسیه نقش داشته‌اند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اقدام بخشی از پاسخ مسکو برای مقابله با «روس‌هراسی» دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و تحریم‌های گسترده آن علیه سیاستمداران، بازرگانان، دانشمندان و روزنامه‌نگاران روسیه است.

این وزارتخانه تاکید کرد: ما اجتناب‌ناپذیر بودن مجازات اقدامات خصمانه را به مقام‌های آمریکایی یادآوری می‌کنیم؛ چه این اقدامات شامل تشویق مستقیم ولودیمیر زلنسکی و سرسپرده‌های وی برای تهاجم و حملات تروریستی باشد و چه تلاش برای دخالت در امور داخلی فدراسیون روسیه باشد.

روسیه جنگ با اوکراین را بخشی از تلاش گسترده غرب برای به زانو در آوردن مسکو می‌کند. اما اوکراین و غرب این اتهام را رد کرده و روسیه را به آغاز جنگی غیرقانونی متهم کرده‌اند.

جنگ اوکراین به بدترین بحران پس از جنگ سرد میان روسیه و آمریکا تبدیل شده است. مسکو روز سه‌شنبه اعلام کرد که غرب با اجازه دادن به اوکراین برای حمله به عمق خاک روسیه و استفاده از موشک‌های غربی در این حمله با آتش بازی می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها