پیش از عزیمت به بغداد؛

پزشکیان: سفر به عراق برای توسعه روابط اقتصادی و امنیتی است

پزشکیان: سفر به عراق برای توسعه روابط اقتصادی و امنیتی است
چهارشنبه 21 شهريور 1403 - 07:36

رئیس‌جمهور کشورمان سفر به عراق را برای افزایش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی عنوان کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مسعود پزشکیان صبح چهارشنبه ( ۲۱ شهریور ۱۴۰۳) و پیش از عزیمت به عراق اظهار داشت: به مردم بزرگوار کشورمان سلام می گویم بر اساس سیاست های که قبلاً اعلام شده و هم‌چنین سیاست اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط صمیمی با همسایگان و به خصوص عراق که از گذشته با ما ارتباطات زیادی داشته و کشور دوست و مسلمان و همسایه و همکار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ماست و مرکز علم و فرهنگ اسلامی است و روحانیت از آنجا نشأت گرفته است طبیعتاً اولین سفر خارجی دولت چهاردهم می تواند از کشور دوست و برادر عراق باشد.

رییس جمهور گفت: ما با این کشور همکاری های زیادی می توانیم داشته باشیم توافق نامه هایی هم تهیه شده که امضا می کنیم تلاشی که مردم و دولت این کشور در اربعین داشتند قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: در این سفر با مقامات عراق در بغداد دیدار می کنیم به زیارت نجف و کربلا می رویم خیلی دوست داشتم در نجف از حرم مولا علی زیارت کنم.

پزشکیان گفت: تلاش ما در این دولت این است سعی کنیم راهی که ایشان در عدالت و اخلاق و وفاق به ما یاد داده اند، بپیماییم و پیمان ببندیم این راه را ادامه دهیم.

وی افزود: ما به شهرهای شیعه نشین عراق و بصره می رویم، به شهرهای کردنشین، اربیل و سلیمانیه نیز سفر می کنیم، این سفر، سفر بسیار خوبی در ایجاد ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

رییس جمهور گفت: امیدوارم با کشورهای اسلامی که آغاز آن از عراق است، رابطه خوب و صمیمانه و برادرانه داشته باشیم و مشکلاتی که در این زمینه می تواند وجود داشته باشد را به امید خدا از سر راه برداریم.

پربیننده ترین خبرها