هاآرتص گزارش داد: بازگشت صهیونیست ها "به سرگردانی دوباره" در جهان

هاآرتص گزارش داد: بازگشت صهیونیست ها
پنج‌شنبه 22 شهريور 1403 - 19:49

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز پنجشنبه گزارش داد که "اسرائیلی ها" به علت عملیات طوفان الاقصی و نبود امنیت درحال خروج از سرزمین های اشغالی در جستجوی برای یافتن سرپناه و امنیت هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارش خود با عنوان در اسرائیل و خارج از آن: یهودیان خانه های خود را در جستجوی مکان های امن تر ترک می کنند"، از افزایش چشمگیر خروج صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) خبر داد و از آن به عنوان بازگشت صهیونیست ها "به سرگردانی دوباره" در جهان یاد کرد.

این روزنامه در گزارش خود داستان شماری از صهیونیست ها را روایت کرد که سرزمین های اشغالی را به علت جنگ یا به علت آنچه آن را "پس رفت "دموکراسی" در سرزمین های اشغالی خواندند، ترک کرده اند.

"ایما ماگن توکتالی" یکی از این صهیونیست ها است که به نوشته هاآرتص، پیش از این به فکر ترک سرزمین های اشغالی نبود اما ماه اوت گذشته با همسرش همه دارایی خود را فروختند و با دو فرزند خود به تایلند رفته و آنجا خانه اجاره کردند.

به نوشته هاآرتص، این دو نفر نمی دانند که در آینده کجا سکونت خواهند داشت و آیا به سرزمین های اشغالی برخواهند گشت یا نه.
اما «درور سدوت» 29 ساله همراه با همسر خود در ماه نوامبر گذشته سرزمین های اشغالی را به مقصد برلین آلمان ترک کرد زیرا به نوشته هاآرتص، آخرین انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی و اعتراضات علیه کودتای قضایی کابینه رژیم صهیونیستی از نظر آنها "نقطه فروپاشی" به شمار می رود.

سدوت به این روزنامه صهیونیستی گفت: "نمی دانم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد اما اسرائیل اکنون خانه من نیست".

«جاناتان روگل» 48 ساله دیگر صهیونیستی است که به عنوان مهندس در یکی از شرکت های فناوری های پیشرفته کار می کرد و آوریل گذشته از سرزمین های اشغالی به واشنگتن مهاجرت کرد.

به نوشته هاآرتص، "نگرانی از جنگ، فروپاشی دموکراسی، مخالفت با کابینه، افزایش هزینه های مسکن" از جمله انگیزه های صهیونیست ها برای فراز از سرزمین های اشغالی به شمار می رود.

«ایلان رابیفو» 50 ساله از ساکنان شهر صهیونیست نشین «رمات هشارون» در مرکز سرزمین های اشغالی که شرکتی را که پدرش در اواخر دهه هشتاد قرن گذشته در زمینه حمل و نقل تاسیس کرد، اداره می کند، گفت: در آغاز همه کار ما درخصوص خدمات رسانی (به صهیونیست ها) برای ورود به اسرائیل (سرزمین های اشغالی) بود. اما در دهه 90 قرن گذشته شرکت ما کار خدمات رسانی به کسانی را که تمایل به ترک اسرائیل (سرزمین های اشغالی) و کمک به یافتن مدارس و صدور ویزا برای آنها را آغاز کرد.

او افزود: افراد همواره می روند اما از زمان لایحه تغییرات قضایی و بویژه از زمان جنگ هفتم اکتبر شاهد شدت گیری واضح این روند هستیم. همین چند هفته پیش بود که شرکت من یک خانواده بزرگ را از شهرک «کریات موتکسین» در شمال اسرائیل (سرزمین هاش اشغالی) به علت نارضایتی آنها از وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی به اسپانیا منتقل کرد. این خانواده معتقد بودند که اسرائیل (سرزمین های اشغالی) دیگر برای سکولارهای لیبرال مناسب نیست و وضعیت ممکن است بدتر شود.

او گفت: شرکت من 30 خانواده شامل بیش از 100 نفر را نیز به شهرک سالونیک در شمال یونال منتقل کرده است. شرکت من مشاوره زیادی از اسرائیلی هایی گرفته است که گذرنامه خارجی دارند و به فکر خروج (از سرزمین های اشغالی)هستند اما هنوز تصمیم نهایی نگرفته اند.

به نوشته هاآرتص، داده های اخیر مرکز رسمی آمار رژیم صهیونیستی نیز این امر را به وضوع نشان می دهد زیرا دهها هزار صهیونیست در سال های اخیر خاک سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند.

براساس این داده ها، 42 هزار و 185 صهیونیست بین اکتبر 2023 تا مارس 2024 سرزمین های اشغالی را ترک کرده و تا ماه ژوئیه سال 2024 بازنگشته اند و این آمارها از افزایش 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

اما در اکتبر سال 2023 و با آغاز جنگ، مهاجرت شاهد جهش دراماتیکی بوده است زیرا 12 هزار و 300 صهیونیست سرزمین های اشغالی را ترک کرده و هنوز باز نگشته اند که افزایشی 400 درصدی را نسبت به اکتبر سال 2022 نشانی می دهد.

«لیام شوارتز» رئیش بخش اسکان شرکت «Goldfarb Seligman» نیز از افزایش 40 درصدی درخواست ها برای کمک جهت دریافت ویزای اقامت در آمریکا بویژه از سوی کارمندان شرکت های تجاری رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود: شماری از شرکت های فعال در زمینه فناوری های پیشرفته و الکترونیک درحال ترک اسرائیل (سرزمین های اشغالی) به دلایل امنیتی هستند و می دانند که اگر جنگ گسترده در شمال (فلسطین اشغالی با حزب الله لبنان) روی دهد، باید بخش های کاملی از فعالیت و نیروهای انسانی خود را به خارج منتقل کنند.

«آشر توریئیل» حسابدار متخصص در زمینه پرداخت مالیات برای مهاجرت در رژیم صهیونیستی نیز گفت که بسیاری از صهیونیست ها از اکتبر گذشته درخواست مشاوره برای حواله دارایی های خود از جمله در صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های بازنشستگی به خارج را آغاز کرده اند و این روند چشمگیر است.

پربیننده ترین خبرها