تداوم محدودیت‌ها علیه فرودگاه صنعا... هدف ائتلاف سعودی چیست؟

يکشنبه 25 شهريور 1403 - 10:16

ائتلاف سعودی همچنان به ممانعت از فعالیت‌های عادی فرودگاه صنعا ادامه می‌دهد و این فعالیت‌ها را به پروازهای محدودی در هفته کاهش داده که به پیامدهای انسانی نامطلوبی منجر شده است.

العالم ـ‌ یمن

از جمله اقدامات محدود کننده ائتلاف سعودی علیه فرودگاه صنعا می‌توان به اجرا نکردن توافق‌های اخیر مبنی بر افزایش تعداد پروازها و افزودن مقصدهای جدید بخصوص مصر و هند و همچنین شانه خالی کردن ائتلاف سعودی از تعهدهای خود در توافق‌نامه صلح اشاره کرد.

ادامه روند فشار بر فرودگاه صنعا با تاثیر گذاشتن بر بخش‌های اقتصادی دیگر باعث رنج هزاران یمنی شده است. تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت‌های تجاری، محدود شدن تردد مردم بخصوص اتباع ساکن خارج کشور و افزایش مشکلات بهداشتی از جمله تبعات این اقدام است. بنا بر گزارش‌های رسمی در صنعا، بیش از ۲۰۰ هزار بیمار خاص نیازمند درمان در خارج از کشور هستند.

فرودگاه صنعا به‌طور عادی ۸۰ درصد از نیاز تردد هوایی یمن را تامین می‌کند و ایجاد محدودیت برای فعالیت آن، تبعات انسانی ناگواری درپی دارد و جنایتی انسانی است که خلاف قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود که همه اینها نشان‌دهنده جدی نبودن طرف مقابل در پیشبرد روند صلح است.

مسئله فرودگاه صنعا یکی از مسائل انسانی بی‌شماری است که با وجود توافق‌های متعدد بین طرفین، به درستی به آن رسیدگی نشده و البته به عقیده صنعا، هدف این کار جلوگیری از حمایت یمن از مردم فلسطین و غزه است.

پربیننده ترین خبرها