۳۴۶ مین روز جنگ غزه/ کشتار فلسطینیان با بمباران منازل و محل سکونت آنان ادامه دارد

۳۴۶ مین روز جنگ غزه/ کشتار فلسطینیان با بمباران منازل و محل سکونت آنان ادامه دارد
دوشنبه 26 شهريور 1403 - 08:25

رژیم صهیونیستی در 346مین روز از حملات جنایتکارانه به غزه با حمله به منطقه زیتون در جنوب شرقی غزه شمار دیگری از شهروندان فلسطینی را به خاک و خون کشید.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش بیش از ۱۱ ماه از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد و این رژیم هر روز بیش از پیش در مسیر پاکسازی قومی این باریکه و غیرقابل سکونت کردن آن برای فلسطینیان پیش می رود.

در همین حال منابع فلسطینی از شهادت شش غیرنظامی شامل ۲ کودک در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه زیتون در جنوب شرقی شهر غزه خبر دادند.
رسانه های فلسطینی همچنین از افزایش تلفات بمباران منزل خانواده القصاص در مجاورت قبرستان القسام در اردوگاه النصیرت واقع در مرکز باریکه غزه، به 9 شهید و بیش از 15 مجروح خبر دادند.

لحظه به لحظه با 346مین روز از حمله رژیم اشغالگر به غزه و کرانه باختری:

22:04 | لحظه سقوط هواپیمای رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب باریکه غزه و کشته و زخمی شدن خدمه آن، متشکل از 13 افسر و سرباز.

رفخ

18:16 | 17 شهید و مجروح در بمباران خانه‌ای در النصیرات

ارتش اشغالگر صهیونیستی خانه‌ای را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه 3 فلسطینی به شهادت رسیده و 14 نفر همم زخمی شدند.

18:13 | حمله موشکی از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی

کریات

17:26 | خطر سیل آوارگان غزه را تهدید می‌کند


با نزدیک شدن به فصل زمستان، نگرانی‌ها درباره وقوع سیل و سرریز شدن فاضلاب باریکه غزه افزایش یافته است.

16:25 | حزب الله دو پایگاه رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد تجمع نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه المطله در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

حزب الله همچنین پایگاه برکه ریشا را هم هدف حمله راکتی قرار داد

16:22 | یک شهید و چند مجروح در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک حولا در جنوب این کشور،یک نفر شهید و شماری هم زخمی شدند.

15:24 | ارتش اسرائیل در مرز اردن سنگر حفر می‌کند



ارتش اسرائیل به دنبال اظهارات نخست‌وزیر این رژیم درباره لزوم امن‌سازی مرز اردن بعد از عملیات استشهادی در این نوار مرزی، حفر سنگر در مرز با این کشور را آغاز کرد.

14:58 | نشریه انگلیس تایمز: غزه به گران‌ترین مکان جهان تبدیل شده است


به نوشته روزنامه انگلیسی «تایمز»، قیمت کالاهای اساسی در باریکه غزه به دلیل کمبود عرضه ناشی از محاصره اسرائیل، رکورد بی‌سابقه‌ای را در جهان ثبت کرد.

14:42 | در حملات صهیونیست ها به مناطق مرکزی و جنوبی باریکه غزه 21 فلسطینی به شهادت رسیدند

14:34 | صهیونیست ها با حمله به غرب خان یونس 5 فلسطینی را به شهادت رساندند

13:56 | نظامی بازنشسته آمریکایی: عملیات طوفان الاقصی حق فلسطینیان است+ با زیرنویس فارسی

اتات

اسراییل مدت ها است که بر اساس منشور سازمان ملل یک نیروی اشغالگر محسوب می شود ولی هیچگاه به وظایف خود به عنوان یک نیروی اشغالگر عمل نکرده است.

13:50 | منابع عبری زبان: نتانیاهو قصد برکناری گالانت را دارد

شبکه عبری زبان کان به نقل از یک مسئول دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نتانیاهو قصد دارد به زودی یواو گالانت وزیر جنگ را برکنار کند.

به گفته این مسئول اسرائیلی، گدون ساعر گزینه جانشینی گالانت است.

رسانه‌های عبری زبان به نقل از منابعی در حزب لیکود بیان کردند که اگر نتانیاهو گالانت را برکنار کند، ساعر ظرف یک ساعت به عنوان وزیر جنگ یا امور خارجه به کابینه او ملحق خواهد شد و گزینه نخست (وزیر جنگ) محتمل‌تر است.

"امیت سیگال" خبرنگار شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع تاکید کرد که مذاکرات برای انتصاب ساعر به جای گالانت بسیار نزدیک شده و دفتر نتانیاهو دستیابی به توافقی در این زمینه را رد کرده است.

سیگال اظهار داشت که پیوستن گدعون ساعر به دولت به نتانیاهو این امکان را خواهد داد که تا سال 2026 نخست وزیر بماند.

13:48 | شهادت 14 فلسطینی در حملات امروز به نوار غزه

منابع پزشکی اعلام کرد در حملات امروز دوشنبه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، تا این لحظه 14 فلسطینی به شهادت رسیدند.

13:45 | جلسه شورای امنیت پیرامون ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

شورای امنیت امروز دوشنبه جلسه‌ای را برای بررسی ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه برگزار خواهد کرد.

در این جلسه قرار است «سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور انسانی و بازسازی در غزه به بررسی اجرای قطعنامه 2720 شورای امنیت بپردازد.

شورای امنیت دسامبر گذشته با صدور قطعنامه‌ای خواستار اتخاذ اقداماتی فوری برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه و فراهم کردن زمینه آتش‌بس در این منطقه شد.

همچنین قرار است "خورخه موریرا دا سیلوا" مدیر اجرایی دفتر خدمات پروژه سازمان ملل نیز کنفرانسی مطبوعاتی در رابطه با این جلسه برگزار کند.

13:44 | شبکه کان: حماس خود را برای مرحله بعدی نبرد آماده می‌کند

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که جنبش حماس در حال آماده شدن برای مرحله بعدی نبرد است.

این شبکه بیان کرد که سرعت بازیابی توان و قدرت حماس در نوار غزه بسیار بیشتر از سرعت ازبین رفتن توانمندی نظامی آن است.

13:42 | بازگشت نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مرکز باریکه غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای یگان ذخیره پنجم مجددا برای نبرد با گروه‌های مقاومت فلسطین به مرکز باریکه غزه بازگشتند.

ارتش اشغالگر تاکید کرد که نیروهای این یگان اخیرا مانورها و دوره‌هایی آموزشی برای نبرد در مناطق باز در غزه برگزار کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تاکنون بارها مدعی پاکسازی مناطقی در باریکه غزه از حضور نیروهای مقاومت شده اما بعد از مدتی مجددا به این مناطق بازگشته است.

13:39 | تصاویری از عربده‌کشی و حمله شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به مدرسه المعرجات در شمال غرب اریحا که و ضرب و شتم دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه که طی آن 7 نفر زخمی شدند.

معا

13:36 | معاریو: جنگ در غزه باید پایان یافته و تمرکز بر شمال گذاشته شود

روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که شلیک موشک بالستیک از یمن به سمت تل آویو، بخشی از تحرکات همه جانبه تهران برای فشار بر رژیم صهیونیستی است، برای همین دولت رژیم صهیونیستی باید بحث و بررسی‌های استراتژیک حقیقی انجام دهد و برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه و آزادی اسرای اسرائیلی فشار بیاورد و در این صورت است که می‌تواند در جبهه لبنان وارد عمل شود و ائتلاف بین‌المللی ضدایرانی تشکیل دهد.

13:26 | تمسخر نتانیاهو در یک شبکه صهیونیستی با زیر نویس فارسی

تمسخر

یک شبکه صهیونیستی با انتقاد از اصرار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بر تداوم جنگ غزه و تشویق سربازان برای رفتن به جنگ، درحالی که فرزند وی به دور از خطر جنگ در آمریکا به سر می برد، مواضع وی را مورد تمسخر قرار داد.

13:24 | شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به 41هزار و 226 نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 3 قتل عام دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات 20فلسطینی به شهادت رسیده و 76 نفر هم زخمی شدند.

با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به 41هزار و 226نفر و شمار مجروحان نیز به 95هزار و 413 نفر افزایش یافت.

12:37 | کاهش 42 درصدی مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی

بعد از عملیات "طوفان الاقصی" علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، اراضی اشغالی شاهد مهاجرت معکوس و فرار صهیونیست‌ها از بیم جان‌شان هستند.

12:14 | هلال احمر فلسطین: شهرک نشینان با حمله به مدرسه المعرجات در نزدیکی اریحا، 7 فلسطینی را مجروح کردند.

12:08 | هاآرتص: ادعاهای نتانیاهو در مورد محور فیلادلفیا بی‌اساس است

روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر ادعاهای نتانیاهو در مورد محور فیلادلفیا را رد کرده و بی‌اساس خوانده است.

این روزنامه اشاره کرد که ارتش اعلام کرده که هیچ یک از تونل‌هایی که حماس زیر محور فیلادلفیا حفر کرده طی ۷ سال گذشته فعال نبوده و هیچ سلاح و تجهیزاتی از طریق آن‌ها به داخل نوار غزه وارد نشده است.

11:14 | تدارک رژیم صهیونیستی برای اشغال نوار امنیتی در جنوب لبنان

همزمان با تشدید تنش‌ها در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، منابع صهیونیست از آمادگی این رژیم برای حمله زمینی به بخش‌هایی از لبنان و اشغال نوار امنیتی در جنوب این کشور خبر دادند.

جزئیات بیشتر

10:49 | اسامه حمدان از رهبر حماس: یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس، به زودی پیامی مستقیم به مردم فلسطین و جهان خواهد فرستاد.

09:44 | اصابت موشک فراصوت یمن نزدیک تل آویو ؛ ماهواره های رصد آمریکایی و اسرائیلی ناکام ماندند

صبح روز یکشنبه (دیروز) اسرائیل شاهد تحولی جدید بود و آن حمله با موشک بالستیک دوربردی از یمن و ناکامی سامانه های پدافندی اسرائیلی و آمریکایی در رصد و رهگیری آن بود.

جزئیات بیشتر

08:52 | پیام‌های سیاسی حمله موشکی انصارالله به تل‌آویو

حمله ارتش یمن با موشک مافوق صوت بالستیک، که پس از عبور از حریم هوایی چندین کشور عربی و سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی، به قلب تل‌آویو شلیک شد حامل پیام‌های متعددی بوده است از جمله اینکه "امن‌ترین نقطه اسرائیل دیگر امن نیست".

08:26 | تعداد شهدا در حمله صهیونیست ها به اردوگاه النصیرات به 9 نفر رسید

منابع خبری گزارش دادند که در حمله صهیونیست ها به منزلی در اردوگاه النصیرات تعداد شهدای فلسطینی تا کنون به 9 نفر و شمار مجروحان نیز به 15 نفر افزایش یافته است .

ارودگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه قرار دارد.

08:13 | اصابت چند موشک به شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی

کانال 12 عبری از مشاهده اصابت موشک هایی در شهرک المطله در الجلیل غربی واقع در شمال سرزمین های اشغالی پس از به صدا درآمدن آژیر خطر خبر داد

08:02 | آژیرهای خطر در شهر المطله درشمال فلسطین اشغالی جهت هشدار در باره شلیک موشک به صدا در آمد./الجزیره

07:32 | صهیونیست ها با حمله به محله شیخ رضوان و الزیتون در غزه 9 فلسطینی را به شهادت رساندند.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها