گزارش العالم:

مردم تونس خواستار حمایت از حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی شدند

شنبه 31 شهريور 1403 - 16:35

به دنبال انفجارهای تروریستی اخیر در لبنان، مردم تونس با برگزاری تظاهرات خواستار حمایت از جنبش مقاومت حزب الله در لبنان و فلسطین شدند.

العالم ـ تونس

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، به دنبال حمله تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان از طریق منفجر کردن وسایل ارتباطی همچون پیجرها و نیز بمباران ضاحیه بیروت، مردم تونس با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و لبنان و تصاویر رهبران مقاومت، تظاهرات بزرگی برپا کرده و حمایت قاطع خود را از مقاومت اعلام کردند.

«صلاح الدین المصری» رئیس انجمن تسامح تونس در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: قلب همه اعراب و مسلمانان و آزادگان جهان با مقاومت است و تمام امید بشریت این است که این مقاومت به پیروزی نهایی علیه صهیونیست‌ها دست یابد؛ این حمله اخیر نشانه شکست صهیونیست‌هاست؛ همچنین نشاندهنده آن است که حملات مقاومت علیه رژیم اشغالگر به ویژه در یگان 8200 آسیب گسترده‌ای به این رژیم وارد کرده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در قدردانی از حزب الله به خاطر حمایتش از مقاومت فلسطین در غزه سر دادند. تونسی‌ها خواستار افزایش فعالیت‌های مردمی برای حمایت از نیروهای مقاومت در مقابل حملات تجاوزکارانه دشمن صهیونیستی شدند.

«جواهر شنه» یکی از اعضای گروه اقدام مشترک برای حمایت از فلسطین در گفتگو با خبرنگار العالم تاکید کرد: اگر رژیمی غیر از اسرائیل دست به چنین جنایاتی می زد، جهانیان هرگز سکوت نمی‌کردند؛ من اینک از مردم تونس می‌خواهم در قبال جنایات رژیم اسرائیل سکوت نکنند، زیرا مردم فلسطین و لبنان فقط همبستگی ملت‌ها را دارند.

«محمد ذویب» مورخ و فعال سیاسی نیز اظهار داشت: از مردم تونس می‌خواهیم در تظاهرات اعتراض‌آمیز مشارکت کنند تا موضعی تاریخی در قبال جنایات رژیم اسرائیل به ثبت برسانند.

گفتنی است، تونس با صدور بیانیه‌ای از طریق وزارت امور خارجه، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بیروت پایتخت لبنان را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت لبنان و مردم آن دانست.

پربیننده ترین خبرها