"سناریوی تاریک" و استقرار ۳ هزار تفنگدار آمریکایی در منطقه

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 12:05

مقامات آمریکایی و صهیونیست خبر دادند که دولت بایدن به منظور مقابله با واکنش احتمالی ایران به تجاوز رژيم اسرائیل به جنوب لبنان، ۳ هزار نظامی آمریکایی را به حال آماده‌باش درآورده است.

العالم - فلسطین اشغالی

استقرار بیش از سه هزار تفنگدار اروپایی و آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای کمک به رژیم صهیونیستی در صورت شکست در حمله زمینی به جنوب لبنان و جنگ با حزب‌الله صوررت گرفته است.

در روزهای گذشته، واشنگتن بارها از تقویت نیروهای نظامی خود در خاورمیانه سخن گفته که مهم‌ترین آنها ارسال اسکادران هواپیما از جمله جنگنده رادارگریز F-22 و برتر از F-35 است.

واشنگتن بیش از سه هزار نیروی زبده مستقر در کشتی‌های نزدیک آب‌های فلسطین اشغالی و جت‌های جنگنده F-22 را از آلمان و ایتالیا منتقل کرد.

پیشتر این نیروها و جنگنده‌ها برای مقابله با آنچه ممکن بود دوباره با عملیات روسیه در اوکراین رخ دهد، در نظر گرفته شده بودند.

علیرغم ادعاهای رژیم صهیونیستی، ایالات متحده به خوبی متوجه است که حزب‌الله احتمالا غافلگیری‌هایی برای اسرائیل داشته باشد؛‌ زیرا بعد از ترور شهید " سیدحسن نصرالله"، این حزب اعلام کرده است که به‌زودی و در فرصت مناسب دبیرکل جدید را معرفی می‌کند.

با وجود استقرار ده‌ها هزار نظامی آمریکایی در خاورمیانه، ارتش زبده آمریکایی متشکل از تفنگداران دریایی نیز به کشتی‌های آمریکایی مستقر در مقابل آب‌های سرزمین‌های اشغالی پیوستند. در همین راستا " لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا چند روز پیش گفت که نیروهای آبی- خاکی نیروی دریایی به اسرائیل اعزام خواهند شد.

تفنگداران دریایی که در حمله به تونل‌ها و جنگ در کوهستان آموزش‌دیده و مجرب هستند در صورت شکست احتمالی رژیم صهیونیستی در لبنان، ممکن است مستقیما مداخله کنند.

اسرائیل و آمریکا از "سناریوی تاریک" هراس دارند؛‌ یعنی حمله موشکی و پهپادی قوی یمن و ایران به عمق فلسطین اشغالی همزمان با حمله مجاهدان حزب‌الله از تونل‌هایی که هنوز شناسایی نشده‌اند.

اگر این سناریو رخ دهد، نیروهای اسرائیلی با سخت‌ترین آزمایش از زمان جنگ اکتبر، و شاید بیشتر، مواجه خواهند شد، زیرا ممکن است مجاهدان حزب الله کنترل اراضی اشغالی فلسطین را به دست گیرند.

سخنگویان کاخ سفید، پنتاگون و وزارت امور خارجه ایالات متحده، از ترس این سناریو، ایران را تهدید نمودند که به اسرائیل حمله نکند.

پربیننده ترین خبرها