باشگاه اسیر فلسطینی: موج گسترده بازداشت ها در شمال غزه

باشگاه اسیر فلسطینی: موج گسترده بازداشت ها در شمال غزه
چهارشنبه 2 آبان 1403 - 19:27

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز محاصره شمال باریکه غزه از 19 روز پیش تاکنون، موجی شدید از بازداشت شهروندان فلسطینی را آغاز کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

باشگاه اسیر فلسطینی امروز (چهارشنبه) در بیانیهای اعلام کرد که ارتش اشغالگر اسرائیل بازداشت‌های گسترده را در شمال باریکه غزه آغاز کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

این بیانیه افزود که اخبار شمال غزه حاکی است اوضاع رو به وخامت می‌رود.

باشگاه اسیر فلسطینی همچنین تاکید کرد: در دوران جنگ نسل‌کشی نیز هزاران شهروند فلسطینی بازداشت شدند و اسارت آنها در مکان‌های باز و شرایط تحقیرآمیز ادامه یافت.

به موجب بیانیه یاد شده ، صدها تن از اسرای غزه ناپدید شدند یا همچنان در زندان‌ها و اردوگاه‌های واقع در سرزمین های اشغالی هستند. برخی در همان زندان به شهادت رسیدند و رژیم اشغالگر حتی هویت و اطلاعات آنها را اعلام نکرد. بعضی از اسیران نیز به صورت میدانی اعدام شدند یا در حال حاضر در معرض شکنجه، بدرفتاری و تحقیر شبانه‌روزی هستند.

باشگاه اسیر فلسطینی گفت که سازمان‌های حقوق بشری پس از اصلاحات قانونی بالاخره توانستند با اسرای غزه دیدار کنند.

باشگاه اسیر فلسطینی همچنین درباره اجرای بیشتر اعدام‌های میدانی اسرا هشدار داد.

این بیانیه افزود: «از آغاز جنگ کشتار جمعی در غزه در 7 اکتبر 2023 و تشدید موج‌ بازداشت‌ها، اشغالگران هزاران شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف غزه بازداشت کرده‌اند.»

باشگاه اسیر فلسطینی ادامه داد که در میان بازداشت‌شدگان، ده‌ها زن، کودک و کادر پزشکی هستند که هنگام هدف قرار گرفتن بیمارستان‌های فلسطینی بازداشت شده اند.

این مرکز هشدار داد که در نتیجه مشکلات بزرگ پیش روی نهادهای حقوق بشر جهت پیگیری سرنوشت بازداشت‌شدگان، اطلاعات دقیقی در مورد آنها وجود ندارد.

در ادامه این بیانیه امده است : اسرائیل با حمایت آمریکا از 7 اکتبر 2023 جنگ نسل‌کشی در غزه را آغاز کرده که 143 هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است و بیشتر آنها زن و کودک هستند. همچنین بیش از 10هزار نفر در زیر آوار مفقود شدند.

پربیننده ترین خبرها