در ادامه کشمکش‌ها برای تشکیل دولت در لبنان

جنبلاط: نمی‌توانیم به این وضعیت ادامه بدهیم

جنبلاط: نمی‌توانیم به این وضعیت ادامه بدهیم
سه شنبه 20 ارديبهشت 1390 - 06:14

وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست ترقي خواه دروزي لبنان از وضعيتي که مسئله تشکيل دولت به آن رسيده و سهميه بندي هايي که مانع از آن شده است ، ابراز نارضايتي کرد و اکثريت جديد را مسئول ناتواني از تشکيل دولت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وليد جنبلاط به روزنامه السفير گفت: من به هم پيمانان در 8 مارس از روي دوستي، محبت و علاقه تاکيد مي کنم که ما نمي توانيم به اين وضعيت ادامه دهيم ما يک گروه هستيم که درباره مجموعه اي از اصول ثابت ملي و عربي و در راس آنها پايبندي به طائف و حفظ مقاومت اتفاق نظر داريم. بايد بدانيم که ديگر نمي توانيم اين راه و روند را تکميل کنيم بنابراين اين خلاء کافي است.

جنبلاط در پاسخ به سوالي اظهار داشت زمان آن رسيده است که همگي نياز به دولت را بيش از هر زمان ديگري درک کنيم براي حفظ جامعه لبناني خود ثبات، اقتصاد، کشور و همه ضروريات آن، براي تشکيل موسسه ها و حفظ مقاومت بايد دولت وجود داشته باشد.

وليد جنبلاط سخنان درباره ارتباط منفي ميان او و دمشق را به تمسخر گرفت و تاکيد کرد من بر رابطه خود با سوريه اصرار مي‌ورزم و از آنجا که سوريه در بحران به سر مي‌برد من بر رابطه با آن پافشاري مي‌کنم و به طور مستمر به اين کشور سفر خواهم کرد.

بر اساس گزارش روزنامه السفیر در مقابل این سخنان محافل نزدیک به ميشل عون از سخنان جنبلاط ابراز تعجب کردند و مسئول دانستن اکثريت جديد را رد کردند و به السفير گفتند متهم کردن اکثريت جديد نادرست است و بيانگر واقعيت نيست.

اين محافل افزودند اکثريت حق دارد براساس انتظارات و خواسته هاي خود دولت تشکيل دهد به ويژه اينکه اين اکثريت ميقاتي را مامور تشکيل کابينه کرده است.

پربیننده ترین خبرها