آمانو:

همکاری هسته‌ای ایران و کره شمالی چیزی بیش از «شایعه» نیست

همکاری هسته‌ای ایران و کره شمالی چیزی بیش از «شایعه» نیست
چهارشنبه 29 شهريور 1396 - 14:15

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ما شایعاتی [در خصوص همکاری هسته‌ای بین ایران و کره شمالی] شنیده‌ایم اما نه چیزی بیش از آن.

العالم - ایران / سیاسی

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در ضمن گزارشی با قلم «لارنس نورمن»، خبرنگار این روزنامه، جملاتی را از یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ادعاهای صورت گرفته مبنی بر همکاری هسته‌ای بین تهران و پیونگ‌یانگ منتشر کرد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، آمانو این هفته در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «ما شایعاتی [در خصوص همکاری هسته‌ای بین ایران و کره شمالی] شنیده‌ایم اما نه چیزی بیش از آن.»

وی تاکید کرد که این مساله در مذاکراتش با طرف ایرانی مستقیما مطرح نشده و افزود: «ما به شایعات واکنش نشان نمی‌دهیم.»

 از آقای آمانو سوال شد که آیا در خصوص همکاری احتمالی هسته‌ای بین ایران و کره شمالی نگران است یا نه؟ وی تصریح کرد: «من اطلاعاتی ندارم که مرا نگران کند.»

گزارشی که در فوریه 2016 توسط کنگره آمریکا منتشر شده بود نیز تاکید دارد که دلیلی مبنی بر تجارت یا همکاری مرتبط با هسته‌ای بین تهران و پیونگ‌یانگ وجود ندارد. با این برخی افراد وابسته به نهادی به‌نام «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» و افرادی نظیر جان بولتون، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل، سعی کرده‌اند شایعاتی را در این خصوص بپراکنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها