ائتلاف سعودی: بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء از فردا بازگشایی می‏شود

ائتلاف سعودی: بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء از فردا بازگشایی می‏شود
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 21:39

ائتلاف سعودی در حالی خبر از بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه بین المللی صنعاء از روز پنجشنبه را می‎دهند که مدیر فرودگاه بین المللی صنعاء چهارشنبه‎شب اعلام کرد که «تاکنون هیچ ابلاغیه‎ای مبنی بر لغو محاصره فرودگاه صنعاء به دست ما نرسیده است.»

ائتلاف سعودی چهارشنبه شب در بیانیه‎ای اعلام کرد که ائتلاف سعودی تصمیم گرفته است بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء را به منظور ورود محموله های امدادرسانی و کمک های بشردوستانه، از فردا (پنجشنبه) بازگشایی کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، در ادامه بیانیه آمده است که «بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه صورت می گیرد.»

این در حالی است که «خالد الشایف» مدیر فرودگاه بین المللی صنعاء به المیادین گفته که تاکنون هیچ ابلاغیه ای مبنی بر لغو محاصره فرودگاه صنعاء به دست ما نرسیده است.

وی افزود: خبر لغو محاصره فرودگاه صنعا اگر صحت داشته باشد، گامی مهمی به شمار می آید اما کافی نیست. لغو محاصره فرودگاه باید شامل این باشد که اجازه پروازهای داخلی برای حمل و نقل بیماران داده شود.

الشایف تاکید کرد که بازگشایی فرودگاه صنعا فقط به منظور انجام پروازهای امدادرسانی باعث می شود که جان ده ها هزار یمنی در معرض خطر قرار بگیرد.

از سوی دیگر، مسئول خطوط کشتی رانی دریای سرخ اعلام کرد که ما منتظر آن هستیم که ائتلاف سعودی اجازه ورود ۳ کشتی امدادرسانی به بندر الحدیده را بدهند.

پربیننده ترین خبرها