لاوروف: مسکو آماده آغاز گفت‌وگوی سیاسی بین فلسطینیان و اسرائیل است

لاوروف: مسکو آماده آغاز گفت‌وگوی سیاسی بین فلسطینیان و اسرائیل است
چهارشنبه 27 دی 1396 - 21:51

وزیر خارجه روسیه بر آمادگی کشورش به منظور آغاز گفت‌وگوی سیاسی بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

العالم - روسیه 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه با رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای عربی در مسکو دیدار کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از این دیدار اعلام کرد که طرف‌های شرکت کننده در این دیدار به صورت مفصل درباره اوضاع خاورمیانه، شمال آفریقا و ماموریت‌های مربوط به کاهش تنش در منطقه و حل و فصل بحران‌ها گفت‌وگو شد.

طبق این بیانیه در این نشست بر ضرورت یکپارچه شدن تلاش‌های کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی تاکید شد.

موضوع حل و فصل درگیری بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در صدر مذاکرات طرف‌ها بود. 

بر اساس این گزارش، لاوروف تاکید کرد که وضعیت نهایی سرزمین‌های فلسطین از جمله سرنوشت قدس باید از طریق مذاکرات مستقیم بین فلسطینیان و اسرائیل حل شود و این مذاکرات بر اساس قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح عربی صورت گیرد.

وی بر امادگی روسیه برای ادامه تلاش‌ها با هدف آغاز گفت‌وگوهای سیاسی مستمر بین فلسطینیان و اسرائیل چه به صورت دوجانبه یا چند جانبه در محافل مختلف بین‌المللی از جمله کمیته چهارجانبه بین‌المللی، تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه بر پایبندی مسکو به مواضع ثابت خود که به دنبال یافتن حل مشکلات داخلی و بحران کشورهای عربی از طریق شیوه‌های صلح‌آمیز و گفت‌وگوی ملی داخلی بدون دخالت خارجی است، تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه از عدم وجود هیچگونه فرصتی برای گفت‌وگوی مستقیم بین فلسطین و اسرائیل در حال حاضر، ابراز تاسف کرد.

وی افزود: تاکنون چنین گفت‌وگوی مستقیم و بدون پیش‌شرط بین طرف فلسطینی و اسرائیلی صورت نگرفته و من معتقدم که در سایه اوضاع کنونی، فرصت‌های تحقق مذاکرات مستقیم بین دو طرف نزدیک به صفر است که این امر مایه تاسف است.

مذاکرات مستقیم بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، از سال 2014 میلادی متوقف شد. با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، اسرائیل شهرک‌سازی خود را ادامه می‌دهد و تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، مانعی جدیدی بر سر راه صلح ایجاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها