تهدید مقامات صهیونیست به جنگ علیه غزه در صورت ادامه راهپیمایی‌های بازگشت

تهدید مقامات صهیونیست به جنگ علیه غزه در صورت ادامه راهپیمایی‌های بازگشت
شنبه 2 تير 1397 - 15:14

تعدادی از مقامات رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تهدیدآمیز اعلام کردند در صورتی که راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه ادامه پیدا کند امکان جنگ دیگری در این منطقه بعید نیست.

العالم _ فلسطین اشغالی

عکس‌العمل‌های صهیونیستی درباره تحولات امنیتی در نوار غزه و ادامه راهپیمایی‌های بازگشت همچنان ادامه دارد و به سطح تهدیداتی برای انجام عملیات نظامی علیه نوار غزه رسیده است.

وبگاه «عربی 21» در این باره گزارش داد، «آیلد شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته است: وضعیت امنیتی در نوار غزه رو به تنش بیشتر است و ممکن است اسرائیل رو به نسخه جدیدی از عملیات «صخره سخت» که در سال 2014 علیه نوار غزه انجام شد (جنگ 51 روزه) روی بیاورد.

«گیلعاد آردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: احتمال عملیات نظامی علیه حماس طی ماه‌های آینده رو به افزایش است و هدف از آن بازگشت آرامش به مرز غزه، بازگشت توان بازدارندگی برای طولانی مدت و فرستادن این پیام است که حکومت حماس در نوار غزه باید ساقط شود.

«اوری آرییل» وزیر کشاورزی این رژیم هم تصریح کرد: محافل سیاسی این تقاضا را دارند که به ارتش، اختیارات کامل برای پایان دادن به درگیری‌های کنونی در مرز غزه داده شود. 

اما «ایال آیزنبرگ» فرمانده سابق جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گفت: ترسی برای ورود به غزه وجود ندارد، اگر حماس به افزایش تنش ادامه دهد، ارتش اسرائیل را در قلب نوار غزه خواهد دید. فصل تابستان برای عملیات نظامی گسترده مناسب است، علیرغم اینکه ارتش و دستگاه‌های امنیتی در خصوص خطرهای بادبادک‌ها (-ی آتش‌زا) ابراز نگرانی کرده‌اند اما می‌توان این موضوع را حل کرد.

 «یائیر لاپید» وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آتش‌های مزارع (صهیونیستی مجاور) غزه ، توان بازدارندگی اسرائیل را سوزانده و حماس باید بهای سنگینی برای آن بدهد.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس و همزمان با سالگرد «روز زمین» در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ تظاهرات‌کنندگان فلسطینی شرکت‌کننده بر حق بازگشت و محاصره غزه اعتراض دارند؛ تا کنون حدود 130 فلسطینی در این اقدام اعتراضی به شهادت رسیده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها