در کنفرانس خبری مشترک مطرح شد؛

پوتین: نگرانی‌ خود را بابت خروج آمریکا از برجام ابراز کرده‌ایم/ ترامپ: ضرورت اعمال فشار بر ایران برای جلوگیری از بلندپروازی‌های این کشور

پوتین: نگرانی‌ خود را بابت خروج آمریکا از برجام ابراز کرده‌ایم/ ترامپ: ضرورت اعمال فشار بر ایران برای جلوگیری از بلندپروازی‌های این کشور
دوشنبه 25 تير 1397 - 20:00

نشست خبری مشترک روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هلسینکی برگزار شد.

العالم _ اروپا

پوتین در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با ترامپ گفت که نشست امروز نشانه تمایل طرفین به همکاری است. 

وی افزود: باید روابط بین سازمان های اطلاعاتی دو کشور به سطحی نهادینه شده منتقل شود، ما ادامه همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم را تایید می کنیم.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه ما درباره بحرانهای منطقه ای مانند بحران سوریه گفت وگو کردیم بیان داشت: باید اوضاع ارتفاعات جولان بر اساس توافق اسراییل با سوریه رسیدگی شود، روسیه و آمریکا می توانند در زمینه حل بحران انسانی در سوریه با یکدیگر همکاری کنند.

پوتین گفت که روسیه در امور داخلی آمریکا خصوصا انتخابات ریاست جمهوری آن دخالت نکرده است.

رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفت این کشور نگرانی‌اش را بابت خروج آمریکا از برجام ابراز کرده است و ایران می داند موضع ما در این زمینه ثابت است.

پوتین با بیان اینکه از این دیدار کاملا راضی است تصریح کرد:  امیدواریم یکدیگر را بهتر درک کنیم زیرا هنوز مشکلاتی بین روسیه و آمریکا  وجود دارد که قادر به حل آن نیستیم، روسیه و آمریکا قادر به رهبری استقرار صلح در سوریه هستند و تمام شرایط برای همکاری فعال درباره موضوع سوریه مهیاست

ترامپ نیز در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با پویتن گفت: باید جهت تحقق صلح در سطح سیاسی ریسک کنیم. 

وی افزود: درباره گسترش سلاح اتمی و مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، بحران بسیار پیچیده کشور سوریه بحث کردیم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: رابطه ما با روسیه هیچ‌گاه تا این اندازه بد نبوده است، اما این از چهار ساعت پیش تغییر کرد و با پوتین درباره برگزاری دیدارهای مکرر در اینده توافق کردیم.

ترامپ خاطرنشان کرد: درباره اهمیت اعمال فشار بر ایران برای جلوگیری از بلندپروازی‌های هسته‌ای این کشور و متوقف کردن کارزار خشونت آن، صحبت کردم.

وی اظهارداشت: آمریکا به ایران اجازه نخواهد داد از مزایای شکست داعش نفع ببرد.

ترامپ گفت: آمریکا بسیار احمق بود وقتی گفت و گو با روسیه را لغو کرد.

رئیس جمهور آمریکا یادآور شد: روسیه و آمریکا با یکدیگر برای ساماندهی بازارهای انرژی جهان همکاری می کنند.

ترامپ در پاسخ به یک سوال، مبنی بر اینکه آیا روسیه را بابت تنش‌ها در روابط مسکو-واشنگتن هم مقصر می‌داند گفت: «همه ما مقصر هستیم.»

او با بیان اینکه دو کشور صاحب ۹۵ درصد از سلاح‌های هسته‌ای دنیا هستند گفت اینکه روابط دو کشور با یکدیگر دچار مشکل باشد، «مضحک» است. 

ترامپ گفت که کنفرانس هلسینکی با پوتین فقط یک آغاز است

پوتین در بخشی از این کنفرانس خبری اذعان کرد که هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دوست داشته پوتین در برابر رقیبش «هیلاری کلینتون» پیروز شود. 

او در جواب سوالی در این باره که آیا دوست داشته ترامپ پیروز انتخابات شود گفت: «بله، چون ترامپ کسی بود که طرفدار عادی سازی روابط آمریکا با روسیه بود.»

 ولادیمیر پوتین پرونده بازجویی از روسهای متهم به دخالت در انتخابات آمریکا ر ا به واشنگتن ارائه می دهد.

پوتین در بخشی از این کنفرانس خبری، توپی را از یکی از حاضران گرفت، آن را به ترامپ داد و گفت: «حالا که صحبت از فوتبال شد، توپ در زمین شما است.»

ترامپ بعد از گفتن اینکه «این توپ به پسرم بارون می‌رسد» آن را برای همسرش «ملانیا» پرتاب کرد.

پربیننده ترین خبرها