وزیر خزانه داری آمریکا:

اروپا و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر دارند

اروپا و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر دارند
شنبه 30 تير 1397 - 22:19

وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن تکرار برخی ادعاهای واشنگتن علیه ایران، بار دیگر به وجود اختلاف بین آمریکا و اروپا بر سر برجام اذعان کرد.

العالم _ آمریکا

در حالی که ایران بارها اعلام کرده است که در پی ساخت سلاح اتمی نبوده و نیست، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه در سخنانی مدعی شد که ایران نباید جنگ افزار اتمی داشته باشد.

 به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «استیون منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا که برای شرکت در اجلاس وزرای امور مالی گروه «جی-20» در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین حضور دارد، ضمن ارائه نقطه نظرهای خود درباره نبرد تجاری با چین،  پیرامون تحریم‌های کره شمالی، ایران و برخی کشورهای دیگر نیز سخن گفت.

 وزیر خزانه داری آمریکا درباره مذاکره با کره شمالی گفت: «ما از برگزاری این گفت‌و‌گوها خرسندیم اما تا پیشرفت واقعی از تعلیق تحریم ها خبری نیست.»

 استیون منوشین همچنین اذعان کرد که آمریکا و اروپا درباره ابعاد مختلف توافق هسته‌ای ایران با هم توافق ندارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی اذعان کرد که دیدگاه راسخی مبنی بر این وجود دارد که ایران نباید هرگز جنگ افزار اتمی داشته باشد.

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه  مدعی شد: «بایداز صدور تروریسم توسط آن‌ها (ایرانی‌ها) به خاورمیانه جلوگیری شود.» 

وزیر خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته  نیز گفته بود که این کشور به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران است، اما در شرایط خاص ممکن است معافیت‌هایی برای برخی واردکنندگان صادر شود.

منوشین گفته بود واشنگتن انتظار دارد که متحدانش تحریم‌های ایران را اجرا کنند، اما اگر شرایط خاصی بود، حاضر به گوش دادن به صحبت‌های آن‌ها هست.

فارس

پربیننده ترین خبرها