درخواست دو نهاد حقوق بشری برای آزادی فوتبالیست بحرینی از زندان تایلند

درخواست دو نهاد حقوق بشری برای آزادی فوتبالیست بحرینی از زندان تایلند
شنبه 24 آذر 1397 - 23:19

روزنامه گاردین در گزارشی از موضع دو نهاد حقوق بشر در قبال تحوبل دادن حکیم العریبی به مقامات بحرین سخن گفت.

العالم . بحرین

در این گزارش آمده است که حامیان مساله پناهندگی حکیم العریبی فوتبالیست بحرینی که در استرالیا ساکن بود، از سازمان ملل خواستند تا این فوتبالیست از زندان تایلند آزاد شود.

العریبی که به همراه همسرش عازم تایلند بود، بیش از دو هفته در فرودگاه بانکوک تحت بازداشت قرار گرفت. دادگاه تایلند مدت بازداشت او را 60 روز دیگر تمدید کرد تا درخواست دولت بحرین برای تحویل دادن این فوتبالیست را بررسی کند این در حالی است که دولت استرالیا خواستار بازگردادن العریبی به استرالیا شده است.

دو نهاد "مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین" (BIRD) و نیز سازمان آمریکایی " برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" (ADHRB)، درخواست ها برای آزادی این فوتبالیست بحرینی را جمع آوری کردند و به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و نیز شماری از نمایندگان سازمان ملل از جمله گزارشگر ویژه شکنجه و تیم فعال در زمینه بازداشت های ظالمانه تحویل دادند.

در این گزارش آمده است که دو نهاد مزبور تاکید دارند که تحویل العریبی به بحرین اقدامی غیرقانونی و نقض تعهدات و قوانین بین المللی از سوی تایلند خواهد بود. العریبی پیشتر در معرض شکنجه قرار گرفته بود و احتمال دارد در صورتی که تحویل دولت بحرین داده شود، در معرض شکنجه قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها