تشدید فقر و بی عدالتی اجتماعی در اراضی اشغالی

تشدید فقر و بی عدالتی اجتماعی در اراضی اشغالی
شنبه 2 دی 1391 - 18:30

یک روزنامه صهیونیستی از شکست رژیم اشغالگر در مبارزه با فقر در اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "جروزالم پست" در گزارشی تأکید کرد که در هفته های اخیر شهرک نشینان بارها، حقیقت تلخ شکست تلاشها برای مبارزه با فقر را یادآوری کرده اند. برای نمونه در گزارش نوامبر نهاد مرکزی بیمه درباره فقر آمده است که حدود نیمی از افراد در سرزمین های اشغالی زیر خط فقر زندگی می کنند.
پس از آن "گزارش فقر جایگزین" که هفته گذشته از سوی مرکز کمک به خانواده های نیازمند "لاتیت" منتشر شد، در معرض افکار عمومی قرار گرفت. براساس این تحقیق بیست درصد از کودکان در سرزمین های اشغالی با هدف کاستن از بار هزینه های خانواده هایشان، ترک تحصیل کرده اند.
این روزنامه عبری در ادامه می نویسد که شورای ملی حمایت از کودکان اعلام کرد که در سال 2011 حدود 36 درصد از کودکان در سرزمین های اشغالی یعنی 905 هزار نفر از آنها در خانواده های نیازمند زندگی کرده اند. از سوی دیگر 66 درصد از کودکان فلسطینی در سرزمین های اشغالی زیر خط فقر زندگی می کنند که این امر نشان دهنده این واقعیت است که نسبت فقر این کودکان در سرزمین های اشغالی سه برابر کودکان یهودی است.
جروزالم پست در ادامه این گزارش که نوعی اذعان به خوی نژادپرستانه صهیونیستها است، تأکید کرد که دلایل فقر در سرزمین های اشغالی وجود جامعه متنوع و ناهمگون است به صورتی که بسیاری از "اسرائیلی ها" یا مهاجر هستند یا از فرزندان مهاجرانی هستند که در سالیان گذشته به این سرزمین مهاجرت کرده اند. همچنین شماری از آنها از سرزمین های فقیر و عقب مانده آمده اند. از سوی دیگر اعراب، یهودیان اتیوپی تبار یا یهودیان افراطی از بیکاری رنج می برند.
این روزنامه در ادامه اذعان می کند که نظام آموزشی در سرزمین های اشغالی در زمینه تربیت نسل آینده برای فعالیت در میدان رقابت کاری مبتنی بر شناخت دچار شکست شده است. علاوه بر این بخش هایی از اقتصاد در سرزمین های اشغالی به طور کلی از کارگران خارجی کمک می گیرند و بخش های گسترده ای از جامعه صهیونیست ها، به ویژه بخش های کم سوادتر آن در زمینه یافتن شغل با مشکلات جدی مواجه هستند.

پربیننده ترین خبرها