ژست اشغالگرانه معاون رئیس امارات در بحرین

ژست اشغالگرانه معاون رئیس امارات  در بحرین
سه شنبه 5 دی 1391 - 21:33

العالم - "محمد بن راشد آل مکتوم" معاون رئیس امارات و حاکم دبی که برای حضور در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس وارد منامه شده است ، روز سه شنبه از نیروهای اشغالگر کشورش در بحرین سان دید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، محمد بن راشد به همراه تعدادی از نظامیان عالیرتبه اماراتی و درحالی که نخست وزیر و فرماندهان ارتش بحرین نیز اورا همراهی می کردند ، از واحدهایی از ارتش کشورش که تحت پوشش نیروهای سپر جزیره شورای همکاری خلیج فارس از حدود یک سال پیش برای سرکوب مردم بحرین وارد این کشور شده اند ، بازدید کرد.
نیروهای اماراتی به همراه واحدهایی از ارتش عربستان نقش گسترده ای در سرکوب قیام مردم بحرین به عهده داشته اند که از یکسال پیش آغاز شده است.
حاکم دبی در دیدار با نظامیان امارات متحده عربی در بحرین از پادشاه ، دولت و ملت این کشور به عنوان خانواده و برادر اماراتی ها یاد کرد؛ اما به نقش سرکوبگرانه نظامیان سپر جزیره و مقابله با خواست قانونی مردم بحرین توسط یک ارتش خارجی اشاره ا ی نداشت.
مردم و شخصیت های بحرینی حضور نیروهای خارجی در کشورشان را محکوم کرده و خواستار خروج نظامیان عربستان و امارات شده اند.
بسیاری از کشورها، نهادها و شخصیت های بین المللی نیز در این زمینه به دفاع از مردم بحرین پرداخته و ادامه حضور نیروهای نظامی سپرجزیره دراین کشورو ایفای نقش در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز را غیر قابل توجیه دانسته اند. 
سپر جزيره توسط كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج‌فارس متشكل از عربستان، امارات متحده عربي، كويت، قطر، بحرين و عمان با هدف ايجاد يك قدرت نظامي براي دفاع از امنيت كشورهاي عضو از حمله خارجي تشكيل شد ؛ اما اولين ماموريت جدي اين نيروها در اواخر سال 89 براي سركوب اعتراضات مسالمت آميز مردم بحرين آغاز شد.
در ماه مارس 2011 پادشاه بحرين به بهانه دفاع از منافع استراتژيك كشور خود اما در واقع براي سركوب قيام مردم بحرين كه از 14 فوريه همان سال آغاز شده بود، خواستار ورود نيروهاي سپر جزيره به اين كشور شد.
درخواست پادشاه بحرين جهت ورود نيروهاي سپر جزيره به اين كشور فرصت خوبي به عربستان سعودي داد تا به بهانه نيروهاي سپر جزيره نيروهاي نظامي خود را براي سركوب انقلاب مردمي بحرين وارد اين كشور كند و عملا، نيروهاي پادشاهي سعودي با حمله به مردم اين كشور ده‌ها تن از شهروندان بحريني را كشته و مجروح نمودند.
نيروهاي تشكيل دهنده سپر جزيره بيش از سي هزار نظامي تخمين زده مي شود. 

پربیننده ترین خبرها