علمای عراق: تظاهرات استان الانبار فتنه است

علمای عراق: تظاهرات استان الانبار فتنه است
پنج‌شنبه 7 دی 1391 - 23:26

العالم - رئیس جمعیت علمای عراق، درباره فتنه انگیزی عوامل خارجی در این کشور هشدار داد.

شیخ "خالد الملا" روز پنجشنبه به شبکه خبری العالم گفت: مردم عراق اقدامات تحریک آمیز مذهبی را نخواهند پذیرفت؛ آنها در زمان حضور اشغالگران آمریکایی که اوج اینگونه تحرکات بود در این دام نیفتادند و اینک نیز در این دام نخواهند افتاد.
خالد الملا خاطرنشان کرد: ما وجود برخی اشتباهات از سوی عناصر دستگاه امنیتی در برخورد با قضیه رافع العیساوی وزیر دارایی را انکار نمی کنیم، اما این اشتباهات اظهارات فتنه انگیزانه برخی گروه ها را توجیه نمی کند.
رئیس جمعیت علمای عراق خاطرنشان کرد: این فتنه ها زیر سر عوامل بیگانه و در چارچوب فتنه ای است که در سوریه به راه افتاده است؛ رفتار تظاهر کنندگان در استان الانبار این مسأله را تأیید می کند.
شیخ خالد الملا، برافراشتن پرچم مخالفان سوریه و پرچم رژیم بعث عراق در استان الانبار را اقدامی عجیب دانست و گفت: این اقدام توهین به خانواده کسانی است که در زمان رژیم صدام کشته شده اند.
وی افزود: برخی از این افراد خواهان آزادی متهمان زن (در پرونده های تروریستی) هستند؛ اما باید از آنها پرسید، وقتی که ما از گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی که وابسته به القاعده و در الانبار مستقر بود خواستیم زنان را در عملیات تروریستی دخالت ندهند، کجا بودند؟ .. در آن زمان ما صدایی از آنها مبنی بر دفاع از حقوق زن نشنیدیم.
رئیس جمعیت علمای عراق ادامه داد: اینها افراد زمانی که عراقی ها در  عملیات تروریستی کشته می شوند، عملیاتی که آخرین نمونه آن انفجار دو خودرو در شهر حله با 40 کشته بود، کجا هستند؟ چرا در حمایت از این کشته شدگان حرفی نمی زنند؟
الملا با اشاره به حضور برخی مسئولان در تظاهرات استان الانبار تأکید کرد: این افراد چگونه به خود اجازه دادند زیر سایه پرچم صدام بایستند، و به پرچم قانونی عراق بی حرمتی کنند؛ اینگونه رفتارها نشانگر آن است که برخی هنوز به فرایند سیاسی جاری در عراق ایمان ندارند؛ و رفتاری ریاکارانه در پیش گرفته اند.
27-17:43

پربیننده ترین خبرها