شیخ سلفی: سخن گفتن از وحدت با مسیحیان "کفر" است!

شیخ سلفی: سخن گفتن از وحدت با مسیحیان
شنبه 30 دی 1391 - 20:48

مبلّغ سلفي مصري و استاد تفسير دانشگاه الازهر، سخن از وحدت ملي و همزیستی ميان مسلمانان و مسيحيان مصر را باطل دانست و خطيبانی را که از وحدت ملی میان این دو گروه سخن به میان آورده اند، به "كفر" متهم كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه مصري "الوطن"، دكتر "عبدالله عبدالحميد" مبلغ سلفي در خطبه روز جمعه خود در مسجد المصطفي در منطقه سوئز مدعی شد: واقعيتي وجود دارد كه شيوخ ما از سخن گفتن در بارۀ آن در رسانه ها امتناع مي ورزند؛ این واقعيت آن است كه بر اساس شريعت اسلامي و قرآن كريم، غير مسلمانان به ويژه مسیحیان مصر را بايد به اسلام دعوت كرد و هركسي كه این دعوت را نپذیرد، بايد جزيه بپردازد.
وي افزود: برخي خطيبان به شريعت اسلامي كفر می ورزند و مي گويند: مسلمانان و نصارا از بافتي واحد هستند و ميان آنها وحدت ملي حاكم است و بر لزوم تبريك گفتن به مسیحیان در اعياد و مناسبت های آنها تاكيد مي كنند.
عبدالحمید اظهار داشت: اين خطيبان فراموش كرده اند كه مشکل مسلمانان و قبطي ها، مشکل اعتقادي است و خداوند در قرآن كريم می فرماید: (و بدا بيننا و بينكم العداوة و البغضاء ابداً حتی تؤمنوا بالله وحده) "ميان ما و شما دشمنى و كينه هميشگى پديدار شده تا وقتى كه تنها به خدا ايمان آوريد"؛ بنا بر این آنها دشمنان ما هستند. البته ما عليه آنها دست به هيچ اقدام و تجاوزي نزديم و بهترين دليل بر اين مدعا آن است كه از زمان انقلاب ژانويه تاكنون، هيچ عمليات انفجاري در هيچ كليسايي صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان كرد: پيامبر اكرم (ص) پيامي به مسيحيان نجران فرستاد و از آنها خواست يا مسلمان شوند و يا جزيه پرداخت كنند و به آنها هشدار داد كه در صورت مخالفت، ناگزیر از جنگ با آنها خواهد بود. اما اينك ما شيوخي را مي بينيم كه گمان مي كنند مسلمان هستند، اما از وحدت ملي و برادري ميان ما و مسيحيان صحبت مي كنند در حالي كه اين سخنان باطل است و دين حنيف ما آنها را نمي پذيرد، چرا كه دين ما تاكيد مي كند كه نصارا تا روز قيامت دشمن اسلام هستند(!)
ادعاهای عجیب این مبلّغ مصری علیه هموطنان مسیحی (قبطی) خود، در حالی مطرح می شود که شخص او و دیگر شیوخ سلفی، در قبال برقراری رابطه و به رسمیت شناختن یهودیان متجاوز و اشغالگر - که به نص صریح قرآن کریم، دشمن سرسخت مسلمانان هستند - از سوی دولت مصر، واکنش مشخص و صریحی از خود نشان ندادند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها