ادعای آمریکا: 11 سپتامبر "سایبری" در راه است

ادعای آمریکا: 11 سپتامبر
جمعه 6 بهمن 1391 - 12:58

وزير امنيت داخلي آمريكا درباره احتمال وقوع حمله سايبري گسترده به وسعت حملات 11 سپتامبر هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزير امنيت داخلي آمريكا در دور جدید فضاسازی به منظور توجیه اقدامات مداخله جویانه و تجاوزات این کشور در منطقه، درباره احتمال وقوع «حمله سايبري گسترده به وسعت توفان ساندي در آمريكا كه به قطع برق در مناطق وسيعي از شمال آمريكا در سال گذشته منجر شد، با خساراتی در حد و اندازۀ حملات11 سپتامبر» هشدار داد.
ژانت ناپوليتانو در سخناني مدعی شد: حمله سايبري گسترده مشابه به حملات يازدهم سپتامبر در راه است و در نتيجه اين حمله زيرساخت هاي اساسي در آمريكا از جمله آب و برق و گاز با خطر بزرگی روبرو هستند.
وي افزود: "نبايد منتظر بمانيم كه حادثه ديگري مانند حملات يازدهم سپتامبر این بار در عرصۀ الكترونيك رخ دهد، اقداماتي هست كه مي توان آن را براي جلوگيري از چنين حمله اي مي توان انجام داد و حتي اگر نتوان مانع از اين حمله شد، مي توان ميزان خسارت هاي احتمالي را كاهش داد".
ناپوليتانو اظهار داشت: "مسئله مشخص است و ما خيلي فوري بايد دراين زمينه اقدام كنيم، اين حملات بدون شك رخ خواهد داد. حملات از منابع مختلف و به روش های گوناگون انجام خواهد گرفت و خطر و پيچيدگي آنها بسيار است".
خانم ناپوليتانو، "وزارت امنيت داخلي" آمريكا را كه ده سال پيش و پس از حملات يازدهم سپتامبر تاسيس شد، اداره مي كند. اين وزارت خانه مسئول جلوگيري از وقوع حملاتي مشابه حملات يازدهم سپتامبر است.
وزير امنيت داخلي آمريكا از كنگره اين كشور خواست كه قانوني برای تضمین امنيت الكترونيكي تهيه كند تا دولت از طريق آن بتواند در زمينه مبادله اطلاعات، با بخش خصوصي در ارتباط باشد تا از هرگونه حمله به زيرساخت ها (كه اغلب آنها متعلق به بخش خصوصي است)، جلوگيري كند.
كنگره آمريكا هنوز با اين خواسته موافقت نكرده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها