پشت پرده حوادث اخیر عراق

پشت پرده حوادث اخیر عراق
يکشنبه 8 بهمن 1391 - 16:17

عضو ائتلاف دولت قانون از ادامه تلاشها برای بحرانی کردن اوضاع عراق و ایجاد تنش در این کشور خبر داد.

"عدنان السراج" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: حوادث امروز و مسائلی که در جریان تشییع کشته شدگان روی داد، همگی بیانگر تلاش برای افزایش تنش و تحریک‌ مردم است.
السراج افزود: برخلاف اقدامات صورت گرفته، باید برای ایجاد آرامش در کشور تلاش می‌شد؛ چرا که ارتش طی این مدت متحمل انواع اقدامات تجاوزکارانه، ربایش ها و قتل شده است.
در جریان چند حمله در شهر "فلوجه"، 2 سرباز عراقی کشته و 3 تن دیگر ربوده شدند. همچنین گروهی از اغتشاشگران با حمله به یکی از برج‌های ارتش آن را تصرف کردند.
"نوری مالکی" نخست وزیر عراق با هشدار درباره توطئه هایی که از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی، بقایای رژیم سرنگون شده بعث و القاعده هدایت می شود، درباره تلاشها برای ایجاد درگیری بین نیروهای ارتش و تظاهرکنندگان هشدار داد.
"حازم الشمری" استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد، در مصاحبه با العالم تأکید کرد: برخی کشورهای عربی منطقه و ترکیه آشکارا از تصمیم خود برای نابود کردن فرایند دموکراسی و وحدت ملی عراق سخن گفته اند .. این کشورها از هیچ تلاش و ابزاری برای رسیدن به این هدف خود دست نمی کشند.
مراجع و علمای عراقی نیز درباره تلاش برخی طرفهای خارجی، جهت تجزیه این کشور و فتنه انگیزی از طریق نفوذ بین تظاهرکنندگان و معترضان هشدار داده اند.
"مهدی الصمیدعی" مفتی اهل سنت عراق به العالم گفت: دولت و تظاهرکنندگان باید هوشیار باشند و از هر طرح خارجی استقبال نکنند؛ زیرا اکنون توطئه‌ای در منطقه در حال اجر است.
در پی حوادث اخیر در چند شهر عراق، پارلمان این کشور کمیته ای را برای تحقیق درباره این حوادث تشکیل داده است.
A.D-26-22:52
 

پربیننده ترین خبرها