مخالفان گفت وگو با دولت مرسی را رد كردند

مخالفان گفت وگو با دولت مرسی را رد كردند
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 14:26

دبيركل حزب سوسياليست مصر گفت كه مخالفان مصري دعوت اخیر رییس جمهور به گفتگو را رد كرده اند زيرا آنها بعد از خونريزي و كشته و زخمي شدن شماري از افراد، ديگر دليل يا موضوعي براي گفتگو نمي يابند.

كريمه الحفناوي روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رئيس جمهوري مصر بايد دستور فوري بركناري دولت و مجازات وزير كشور را صادر كند زيرا وي مسئول سركوب تظاهركنندگان است.
الحفناوي خواهان تشكيل دولت نجات ملي شد كه ملت و كشور را نجات دهد؛ موضوعی که پیش از این نیز توسط بسیاری از رهبران سیاسی مخالف دولت محمد مرسی و اخوان المسلمین بیان شده بود.
به گفته دبيركل حزب سوسياليست مصر، اعتراضات كنوني دو علت دارد؛ نخست التهاب موجود در بين مردم مصر به علت برقرار نشدن عدالت اجتماعي باوجود گذشت 2 سال از انقلاب و دليل دوم نیز این است که جوانان خشمگين دريافته اند دولت كنترل لازم بر اوضاع را ندارد.
اين سیاستمدار مصري مي گويد شبه نظاميان اخوان المسلمين و برخي گروه هاي حامي دولت به تظاهركنندگان در كاخ الاتحاديه حمله كردند و اين حملات خشم آنها را برانگيخته است.
وي خاطرنشان كرد كه در طول دوسال از عمر انقلاب مصر، هيچ يك از مجرمان واقعي متهم به قتل تظاهركنندگان در دوره آغاز انقلاب مجازات نشده اند و همه آنها تبرئه و آزاد شده اند و اين وضعت باعث التهاب شده و گروه هاي جوانان خشونت را با خشونت جواب مي دهند.
الحفناوي گفت: انقلاب مصر به طور مسالمت آميز ادامه خواهد يافت و مخالفان مسالمت جو و طرفداران آنها به طور مسالمت آميز به خيابان ها خواهند آمد و اين امر در سالگرد گراميداشت انقلاب در 25 ژانويه بوقوع پيوست به گونه اي كه ميليونها نفر يك روز كامل به طور مسالمت آميز راهپيمايي كردند.
وي درباره راهكار جايگزين مخالفان بعد از تحريم گفتگو با رئيس جمهور مصر افزود: قدرت در دست رئيس جمهور است نه مخالفان و وي بايد دستور بركناري دولت را بدون هرگونه گفتگويي صادر و دولت نجات ملي را براي رسيدگي به اوضاع اقتصادي، عدالت اجتماعي، خونخواهي شهدا و رسيدگي به وضعيت امنيتي تشكيل دهد تا ملت در انتظار ايجاد وضعيت جديد به خانه هاي خود بازگردد.
خبرها حاکی است که تعداد قربانیان درگیری‌های مصر از آغاز اعتراضات به مناسبت دومین سالروز انقلاب 25 ژانویه (6بهمن) تاکنون به 51 کشته و 1611 زخمی رسیده است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها