گسترش فساد مالی در میان سران معارضین سوریه

گسترش فساد مالی در میان سران معارضین سوریه
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 16:26

عضو شورای فرماندهی یک تشکّل معارض سوری، جورج صبرا رییس سابق شورای موسوم به "ملی" سوریه را به اختلاس 300 هزار دلار از اموال اهدایی بيگانگان به این تشکل، متهم كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، محمد السعيد الدوماني عضو تشكل موسوم به "شوراي فرماندهي انقلاب در ريف دمشق"، گفت: بايد آشكارا اين موضوع را فاش كنيم تا از تكرار چنين مساله اي جلوگيري شود. جورج صبرا رییس سابق شوراي موسوم به ملي سوري براي دومين بار است كه مبلغ هنگفتي به نام معارضین ريف دمشق دريافت كرد اما هيچ اثري از آن نيست و به جاي آن كه اين بودجه در ريف دمشق هزينه شود، 65 هزار يورو از آن در ميان دوستان صبرا و آشنايانش تقسيم شد. پيش از اين نيزمشخص نيست  200 هزار دلار دیگر را در كجا هزينه كرد.
الدوماني با خشم ادامه داد: اگر جورج صبرا ارث پدر مرا مي خورد، دم بر نمي آوردم. اما او «اموال مردم» را مي خورد، اموال هنگفتي در اختيار شوراي ملي قرار گرفته است اما اين «آشغال» ها در كمال بي شرمي هيچ چيز به ما نرساندند.
وی توضیح نداد که چگونه دلارهای اهدایی سردمداران عرب خلیج فارس را که به دستور حکام غربی و برای خرید سلاح و پرداخت حقوق تروریست های خارجی هزینه می شود، «اموال مردم» نامیده است.
گفتني است اخيرا نشانه هاي فساد و اختلاس های گسترده از دلارهای موسوم به "اموال انقلاب " توسط " شوراي ملي " بروز يافته و سر و صدای آن تا واشنگتن هم رسيده است، به طوري كه به گفتۀ یک ديپلمات انگليسي، وزارت خارجه آمريكا مداركي در دست دارد كه ثابت مي كند 25 ميليون دلار از اموال تخصيص يافته به شوراي ملي در دورۀ رياست جورج صبرا در اختيار جبهه النصره قرار گرفته است.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها