القدس العربی: حمله اسرائیل، محبوبیت اسد را افزایش داد

القدس العربی: حمله اسرائیل، محبوبیت اسد را افزایش داد
شنبه 14 بهمن 1391 - 18:30

تحلیلگر روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را موجب افزایش محبوبیت رییس جمهور این کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که اسد به این تجاوز پاسخی کوبنده بدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر القدس العربی، در بخشی از سرمقاله امروز (شنبه) این روزنامه نوشت:
«اسراییل عزت و كرامت سوریه و حاكمیت آن را مورد حمله قرار داده است و نباید از این تجاوز به سادگی گذشت، حتی اگر این کار به برانگیختن آتش جنگ های منطقه ای منجر شود. اسراییل بیش از آنچه امریكا در افغانستان و عراق انجام داد، چه می تواند بكند؟ آیا آمریکا این دو كشور را اشغال نكرد؟.. پس از آن چه اتفاقی رخ داد؟ داستان برای همگان شناخته شده است و نیازی نیست آن را تكرار كنیم.
مقامات اسراییل در رعب و وحشت و دستپاچگی به سر می برند و سیاستمداران این رژیم، بیش و پیش از نظامیان آن، به خوبی می دانند كه شكست در انتظار آنهاست. آنان بیش از عربها از جنگ می ترسند، زیرا نمی توانند اصابت موشك های معمولی به شهرهای خود را تحمل كنند، چه برسد به موشك هایی با كلاهك های غیرمتعارف.
مگر نه این که بنیامین نتانیاهو به تازگی دو بار دست به دامان باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا شد تا وی را از گرفتاری و درماندگی نجات دهد؟ یك بار از وی خواست تا برای توقف حمله به سفارت اسراییل در قاهره وارد عمل شود، زمانی كه تظاهركنندگان آن را محاصره كردند و در صدد آتش زدن آن بودند؛ و بار دوم هنگامی بود كه از اوباما خواست نزد محمد مرسی رییس جمهوری مصر میانجیگری كند تا شلیك موشك ها از نوار غزه را كه پاسخی به حملات اسراییل بود، متوقف كند؟ اوباما در گفتگو با یك خبرنگار یهودی امریكایی، بنیامین نتانیاهو را ترسو و بزدل توصیف كرد تا این خبرنگار آن را به گوش نتانیاهو برساند.
هر چه باشد، به محض آن كه اسراییل به سوریه حمله كرد، محبوبیت بشار اسد بیشتر شد و مطمئنا در صورتی كه اسد به این تجاوز پاسخ کوبنده بدهد، محبوبیتش چندین برابر خواهد شد».
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها