شروط بحرینی ها برای مذاکره با رژیم حاکم

شروط بحرینی ها برای مذاکره با رژیم حاکم
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 14:33

العالم - یک فعال سیاسی بحرینی، گفت: مخالفان با مذاکرات پیشنهادی وزیر دادگستری مخالف نیستند، اما سؤالاتی دارند که دولت پیش از آغاز مذاکرات باید به این سؤالات جواب بدهد.

"ابراهیم المدهون" در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: مخالفان می خواهند بدانند که گروه های شرکت کننده در مذاکرات چه گروه هائی هستند؟ دستورکار مذاکرات چیست و چه مدت طول خواهد کشید؟ و چه افراد یا نهادهائی مفاد بیانیه پایانی مذاکرات را اجرا خواهند کرد؟
این فعال سیاسی بحرینی در ادامه با بیان اینکه مذاکرات قبلی با رژیم حاکم شکست خورد و مخالفان براساس تجارب قبلی این سؤالات را مطرح کرده اند، گفت: رژیم بدون مشورت با مخالفان زمان مذاکرات را معین کرده است که این امر بیانگر جدی نبودن مذاکرات است.
وی درباره نوع واکنش وزیر دادگستری به سؤالات مخالفان تاکید کرد: مخالفان خوش بین نیستند، زیرا یکی از مطالبات مخالفان مشارکت افراد مستقل در مذاکرات است؛ اما یقیناً حاضرین در مذاکرات استقلال رأی نخواهند داشت و تابع رژیم خواهند بود، لذا مذاکراتی که به این نحو برگزار شود، مذاکرات واقعی نخواهد بود و مطالبات مردم را محقق نخواهد کرد.
المدهون در ادامه این مصاحبه یادآور شد که هدف رژیم از دعوت مخالفان به مذاکرات منحرف کردن افکار عمومی از دومین سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه 2011 است در حالی که مخالفان به این هدف پی برده اند و می دانند که رژیم جدی نیست و فقط برای خوب جلوه دادن خود مخالفان را به مذاکرات دعوت می کند.
فعال سیاسی بحرینی در پایان با بیان این مساله که اگر کسی نحوه عملکرد رژیم را در دو سال گذشته بررسی کند، می فهمد که آل خلیفه در این مدت به مطالبات مردم بی توجه بوده است، گفت: آل خلیفه ثابت کرده که به مطالبات مردم اهمیت نمی دهد، زیرا از عربستان کمک های مالی و نظامی دریافت می کند و به اتباع خارجی ملیت بحرینی می دهد؛ لذا چنین رژیمی اصلا به فکر منافع ملی نیست، بلکه مجری و تابع دستورات طرفهای خارجی است.
22:44.4
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها