انقلاب اسلامی ایران، الهام بخش ملت های جهان

انقلاب اسلامی ایران، الهام بخش ملت های جهان
شنبه 21 بهمن 1391 - 19:38

بغداد، العالم - نمایندگان پارلمان و شخصیت های عراقی با تأکید بر این که همه ملت های جهان امروزه در مقابله با ظلم و استکبار، از انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) الهام می گیرند، پیروزی های مقاومت لبنان و فلسطین را از نتایج انقلاب اسلامی ایران برشمردند.

در مراسمی که روز شنبه به دعوت گروه عراقی "التیار الرسالی" و با عنوان "شهادت و انقلاب" به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کنندگان حاضر در این مراسم تأکید کردند که انقلاب اسلامی ایران مصداق کامل قیام علیه ظلم و استبداد بوده و الهام بخش همه ملت های جهان است.
"عدنان الشمحانی" نماینده پارلمان عراق، در حاشیه این مراسم در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: نه تنها ما و سایر مسلمانان، بلکه همه جهانیان از نتایج انقلاب اسلامی ایران بهره مند شده اند و بیداری هایی که در جهان به وجود آمده، امتداد انقلاب عظیم ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.
وی مخالفت با استبداد و استکبار و درهم شکسته شدن ابهت پوشالی صهیونیست ها از نتایج دیگر این انقلاب عظیم و الهی دانست.
شیخ "رعد سعد"، از شیوخ عشیره الدراج نیز در این زمینه به خبرنگار العالم گفت: امروزه ما با افتخار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را که به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و الهام بخش انقلاب های دیگر است، جشن می گیریم.
شیخ سعد افزود: متأسفانه انقلاب ها و تغییرات اخیر در کشورهای اسلامی با خشونت آمیخته شده و این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، پیام محبت و صلح را برای ملت های اسلامی به ارمغان آورد.
 "شیخ محمد حسان" رئیس مجلس اسناد عشایر زعفرانیه عراق نیز به خبرنگار العالم گفت: شخصیت انقلابی امام خمینی (ره) تربیت شدۀ مکتب امام حسین (ع) بود که توانست چندین دهه مقاومت کند و امروزه ما برای مبارزه علیه دیکتاتورهایی که در عراق اقدام به فساد آفرینی در کشور کرده اند، از انقلاب حسینی امام خمینی (ره) درس می گیریم.
MKH-9-11:00

پربیننده ترین خبرها