توجیه رسانه سعودی برای متهم کردن حزب الله

توجیه رسانه سعودی برای متهم کردن حزب الله
دوشنبه 23 بهمن 1391 - 10:36

یک روزنامه سعودی همسو با ادعاهای غرب و لابی صهیونیستی اعلام کرد، اتهام دست داشتن حزب الله لبنان در انفجار بلغارستان، تحت فشارهای خارجی مطرح نشده است!.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الوطن" امروز (دوشنبه) در خبری نوشت: تحقیقات هنوز به پایان نرسیده و مسائل اعلام شده از سوی مسئولان بلغارستان بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی شورای امنیت ملی این کشور و "فرضیه های قابل توجیه" در خصوص دست داشتن افرادی وابسته به "حزب الله" بوده است.
درحالیکه به گفته ناظران و کارشناسان بین المللی، اتهامات مطرح شده ضد حزب الله لبنان در خصوص انفجار سال گذشته بلغارستان اقدامی است که تحت فشار لابی صهیونیستی و آمریکا صورت گرفته، این روزنامه سعودی به نقل از "منابع دیپلماتیک" خود مدعی شد: اتهام مطرح شده تحت فشارهای خارجی نبوده، ولی قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست تروریسم اتحادیه اروپا نیازمند زمان و بررسی است.
این ادعای روزنامه سعودی درحالی مطرح می شود که نخست وزیر بلغارستان در حاشیه نشست اخیر اتحادیه اروپا اذعان کرد که کشورش هیچ درخواستی برای قرار گرفتن حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی اروپا مطرح نکرده است.
همچنین با وجود مشغول بودن اتحادیه اروپا در نشست بروکسل برای حل بحران اقتصادی؛ رسانه‌های اروپایی از فعالیتهای گسترده رژیم صهیونیستی و آمریکا برای استفاده از این فرصت جهت تحریک بلغارستان و گشودن پرونده انفجار سال گذشته در این کشور و متهم کردن حزب الله لبنان خبر داده اند.
در همین راستا طبق گزارش منتشر شده در یک روزنامه بلغارستانی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند ساعت قبل از آغاز نشست بروکسل تماسهایی را با نخست وزیر بلغارستان در خصوص گزارش ارایه شده از سوی "صوفیه" به "بروکسل" داشته است.
اختلاف شدید اعضای اتحادیه اروپا درخصوص گزارش اخیر بلغارستان، موجب شد توطئه رژیم صهیونیستی برای گنجاندن حزب الله لبنان در فهرست سازمانهای تروریستی اروپا ناکام بماند.
موضع گیری مسئولان و رسانه‌های سعودی ضد حزب الله و مقاومت مسأله تازه ای نیست، به صورتی که در جریان حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان، یک مسئول سعودی مدعی شده بود "ماجراجویی‌های" حزب الله دلیل این جنگ است.

پربیننده ترین خبرها