افشای محاکمۀ غیرعلنی شاهزادگان سعودی در لندن

افشای محاکمۀ غیرعلنی شاهزادگان سعودی در لندن
جمعه 27 بهمن 1391 - 14:58

به نوشتۀ یک روزنامه انگلیسی، دو شاهزاده متنفّذ عربستان هرچه تلاش کردند، نتوانستند مانع افشای محاکمه غیرعلنی خود در یکی از دادگاه های لندن به اتهام فساد مالی شوند و وکلای مدافع این دو شاهزاده نیز هشدار داده اند که این پرونده احتمالا بر روابط عربستان و متحدان غربی اش تأثیر سوء خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فایننشال تایمز در شماره دیروز (پنجشنبه) خود نوشت: پرونده قضائی شاهزاده مشعل آل سعود وزیر اسبق دفاع عربستان و پسرش عبدالعزیز به شرکت انگلیسی " وی کول " و دو شعبه خارجی این شرکت مربوط می شود که شاهزاده عبدالعزیز با یکی از این دو شعبه همکاری می کند.
این روزنامه افزود: قضیه اصلی دو حواله بانکی به نام حواله های بانکی بیروت و نایروبی است و وکلای این دو شاهزاده عربستانی معتقدند که فاش کردن این قضیه شاهزاده عبدالعزیز و یکی از شرکایش را با خطر مرگ و انتقام گیری مواجه می کند.
وکلا، اتهاماتی را که درباره این قضیه به موکلین آنها وارد می شود، رد می کنند و مدعی هستند که هدف از این اتهامات، خدشه دار کردن وجهه و اعتبار این دو شاهزاده است.
فایننشال تایمز نوشت: شاهزاده مشعل 86 ساله و پسرش بازنگری دادگاه تجدیدنظر در حکم خود را - که روز چهارشنبه صادر گردید- خواستار شده اند و قاضی پرونده می گوید که جزئیات قضیه حواله های بانکی بیروت و نایروبی تا دریافت نظر دادگاه تجدیدنظر اعلام نخواهد شد .
فایننشال تایمز افزود: شرکت گلوبال تورچ که در جزایر ویرجین انگلیس ثبت شده است و شاهزاده عبدالعزیز با آن همکاری می کند، سال 2011 شکایتی را ضد شرکت وی کول ارائه و ادعا کرد که نحوه فعالیت شرکت وی کول به منافع گلوبال تورچ ضرر می زند. گلوبال تورچ از دادگاه لندن خواست که حکمش را درخصوص اقدام شرکت وی کول به فروش سهام گلوبال تورچ به شرکت ایبکس صادر کند. شرکت ایبکس یکی از شرکت های سهام دار در خارج است که تاجری اردنی به نام فیصل المهیرات مالک آن است و گلوبال تورچ وی را به جعل و تقلب متهم کرده است.
فایننشال تایمز نوشت: المهیرات نیز ادعا می کند که شاهزاده عبدالعزیز و یکی از شرکایش، در پی خودداری از اعطای بخشی از سود سهام شرکت ایبکس (که متعلق به وی کول است) به آن دو نفر، با وی دشمن شده اند و شاهزاده عبدالعزیز سپس به مسئولان عربستانی شکایت کرد که این امر باعث شد اینترپل حکم بازداشت المهیرات را صادر کند.
فایننشال تایمز نوشت : دادگاه لندن ماه مه 2013 جلسه ای را برای ادامه بررسی این پرونده برگزار خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها