فرانسه، همچنان به دنبال استعمار تونس

فرانسه، همچنان به دنبال استعمار تونس
شنبه 28 بهمن 1391 - 18:59

تونس، العالم - تحلیلگر سیاسی تونسی، دخالت های رژیم صهیونیستی برای بی ثبات کردن تونس و دخالت دولت فرانسه برای حفظ منافع استعماری اش در این کشور را محکوم کرد.

"احمد الكحلاوي" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، ضمن محکوم کردن دخالت های رژیم صهیونیستی و فرانسه در امور تونس، گفت: پاریس از سال 1956 تاکنون هیچ گاه از دخالت در امور تونس دست برنداشته است.
وی هدف از تداوم دخالت های فرانسه در تونس، لیبی و مالی را حفظ منافع استعماری پاریس دانست و گفت: این دخالت ها برای تحقق دموکراسی و آزادی مردم نیست.
الکحلاوی توجه بیشتر به اظهارات مداخله جویانه معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش از ترور " شکری بلعید" سیاستمدار مخالف تونسی را خواستار شد و افزود: باید اظهارات وزیر کشور فرانسه که نشان دهنده دخالت آشکار این کشور در امور تونس است را نیز به خاطر بسپاریم.
فعال سیاسی تونسی با اشاره به تظاهرات ضد فرانسوی مردم تونس در شهرهای مختلف این کشور، گفت: مردم تونس مخالفت خود با دخالت های فرانسه در امور داخلی کشورشان را اعلام و آن را محکوم کردند و
از فرانسوی ها خواستند که دخالت درامور تونس را متوقف کنند.
الکحلاوی خلأ کنونی قدرت در تونس را بر خلاف منافع این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که ترکیب کابینه جدید "حمادی الجبالی" نخست وزیر تونس، امروز شنبه معرفی شود.
فعال تونسی، اظهار داشت: مردم تونس منتظر اعلام تشکیل دولت جدید هستند، زیرا خلأ قدرت بعد از ترور جنجالی شکری بالعید به نفع هیچ کسی نیست.
تحلیلگر مسائل سیاسی تونس در پایان افزود: کسانی که در تونس دخالت می کنند، از تداوم خلأ قدرت در این کشور سود می برند. این گروه ها همه تلاش خود را برای ناآرام نگه داشتن اوضاع کشور به کار می گیرند، زیرا این شرایط به نفع تونسی ها نیست.
گفتنی است، نارضایتی مردم از عدم تحقق اهداف انقلاب تونس باعت اعتراضاتی علیه دولت این کشور شده بود که این اعتراضات در دومین سالگرد انقلاب تونس با ترور یکی از سیاستمداران برجسته مخالف دولت باعث ایجاد بحرانی سیاسی در میان احزاب دولت ائتلافی شده است.
این در حالی است که تحرکات فرانسه در قاره آفریقا برای از سرگیری سیاست های استعماری اش در لیبی، الجزایر، تونس، مالی و دیگر کشورها شدت یافته است.
15-22:46
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها