اعتراض مصری ها به سفر هيات صهیونیستی

چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 10:20

سياستمداران مصري، سفر محرمانه هیأت امنيتي رژیم صهیونیستی به قاهره و ديدار با گروهی از مسئولان اطلاعاتی مصر را محكوم كردند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از قاهره گزارش داد، سياستمداران مصري سفر محرمانه هیأت صهیونیستی را نشانه تلاش رژيم اشغالگر براي سوء استفاده از بي ثباتي مصر و هماهنگي امنيتي در زمينه هاي مختلف دانستند.
منابع امنيتي مصری گفتند كه دو طرف درباره تامين امنيت مرزهاي مصر و فلسطين اشغالي و تثبيت آتش بس امضا شده ميان فلسطيني ها و صهیونیستها گفت و گو كردند، و به موضوع بازداشت يك سرباز صهیونیست در سينا پس از عكسبرداري او از اماكن نظامي نيز اشاره كردند.
"ابراهيم البدراوي" مدير مركز مطالعات فلسطيني در قاهره، در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: در مدت يك هفته دو هیأت امنيتي از اراضی اشغالی فلسطین به قاهره سفر كردند تا چندين موضوع را بررسي كنند.
البدراوی گفت: يكي از مهم ترين موضوعات، قرارداد مبادله اسيران فلسطيني با گلعاد شاليت معروف به قرارداد "وفاداري آزادگان " است كه صهیونیستها آن را نقض كرده اند. در واقع رژيم صهيونيستي برخي از اسيران آزاد شده در چارچوب اين قرارداد را بار ديگر در كرانه باختري بازداشت كرده است.
وي افزود: مساله دیگر، یک سرباز صهیونیست است که در سینا بازداشت شده. فكر مي كنم كه رژیم صهیونیستی به دنبال آزادي اوست به ويژه كه دولت مصر اسنادي در دست دارد كه جاسوس بودن اين فرد را ثابت مي كند.
با این حال، برخي از سياستمداران، بر اين باورند كه رژيم صهيونيستي با سوء استفاده از بي ثباتي امنيتي در مصر، به دنبال گرفتن امتيازاتي از قاهره و تامين مجاني امنيت مرزها به اضافه بستن تونل هاي زيرزميني ميان مصر و غزه است.
"مجدي احمد حسين" رئيس حزب كار مصر در اين زمينه به شبكه العالم گفت: اين اتفاق، لكه ننگي برای دولت فعلی است. تاريخ گواهي خواهد داد كه تونل هاي مرزي ميان مصر و غزه، تحت فشار آمريكا و رژیم صهیونیستی و در دوره مرسي مسدود و غرق در آب شد.
" تامر ابوجامع " روزنامه نگار مصري در مصاحبه با العالم تأکید کرد: كوتاه آمدن دولت مصر در برابر مطالبات و خواسته هاي رژیم صهیونیستی، در درجه نخست از جايگاه دولت مصر نزد مردم اين كشور خواهد كاست، و در درجه هاي بعدي جايگاه مصر را نزد افكار عمومي فلسطيني و عربي تنزل خواهد داد.
وی افزود: با اين حال بايد توجه داشته باشيم كه برخي از اين فشارها از سوی آمریکا است و برخی نیز از سوی رژیم صهیونیستی؛ به همين سبب مصر ناچار به كوتاه آمدن در قبال برخي از اين خواسته هاست.
19-10:45
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها