انتقاد شدید سوریه از موضع ضعیف شورای امنیت

انتقاد شدید سوریه از موضع ضعیف شورای امنیت
جمعه 4 اسفند 1391 - 18:19

العالم، سوریه - معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه با انتقاد از موضع ضعیف شورای امنیت در قبال انفجارهای خونین دمشق، تاکید کرد که تروریسم بین الملل سوریه را هدف گرفته است.

"خلف المفتاح"، در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به اینکه تروریسم بین المللی مورد حمایت غرب و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه، سوریه را هدف قرار داده است، سیاست یک بام و دو هوای شورای امنیت را محکوم کرد.
در پی انفجارهای تروریستی روز گذشته دمشق، شورای امنیت به دلیل اختلاف درباره حمایت از مخالفان و نظام سوریه دچار دو دستگی شد و آمریکا در حمایت از تروریست های القاعده، مانع از تصویب قطعنامه پیشنهادی روسیه جهت محکومیت انفجارها شد.
روز گذشته در انفجاری مهیب در مرکز دمشق، پایتخت سوریه، دستکم 80 نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.
معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه، موضع شورای امنیت را نشانه بی اخلاقی سیاسی برخی از کشورهای عضو دانست که درباره سوریه سیاست یک بام و دو هوا اتخاذ کرده اند؛ از یک سو مدعی مبارزه با تروریسم هستند، اما درباره تروریسم در کشورهای ضد آمریکایی بی توجه هستند.
المفتاح، افزود: این موضعگیری نشان می دهد که مواضع ضد سوری تمام سیاسی بوده و حقوق بشر تنها بهانه ای برای حمله به  نظام سوریه است.
وی یادآور شد که سکوت دربرابر اقدامات تروریستی و عدم موضعگیری قاطعانه دربرابر حامیان تروریسم از سوی مجامع بین المللی باعث تکرار اقدامات مشابه با هدف ضربه زدن به نظام سوریه، نابود ساختن کشور، تضعیف ارتش، هدف قراردادن مقاومت و تحقق توطئه آمریکایی صهیونیستی برای خارج کردن سوریه از روند سیاستهای راهبردی شده است.      
معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه خواستار جنگی حقیقی علیه تروریسم شد و گفت:ملت سوریه با تمام قوا در برابر این انفجارها ایستاده و آن را محکوم می کند.
مفتاح با تقدیراز اقدام ایران، حزب الله لبنان و دبیرکل سازمان ملل متحد برای محکوم کردن این فاجعه، خواستار توقف خشونت و راه حل سیاسی بحران سوریه شد و گفت: حتی ائتلاف مخالفان سوری نیز انفجارهای دمشق را محکوم و تاکید کردند تروریسم قابل توجیه نیست.  
22-10:37
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها