تشدید حملات به مناطق مسکونی در شرق عربستان

تشدید حملات به مناطق مسکونی در شرق عربستان
شنبه 5 اسفند 1391 - 12:28

مركز حقوق بشر "الشرق" از مسئولان سعودی خواست حملات نظامي به مناطق مسكوني در شرق عربستان را متوقف کنند.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، مركز حقوق بشر "الشرق" در بیانیه ای از مقامات عربستان سعودي خواست از يورش به شهرها و مناطق مسكوني و ايجاد ترس و وحشت در ميان ساكنان منطقه الشرقيه دست بردارند.
نيروهاي امنیتی سعودی سه شنبه (اول اسفند ماه) با ده ها خودرو نظامی و زرهی حامل تيربارهاي نیمه سنگین به منطقه العواميه یورش برده و خيابان هاي اصلي و فرعي را در محله "الجميمه" بستند. این نیروها با بلندگو از مردم خواستند از پنجره خانه هاي خود فاصله بگيرند.
این نيروها در مناطق مسكوني با تيربار به تیراندازی پرداخته و بمب هاي صوتي شليك كردند.
در همین حین نيروهاي امنیتی به خانه هاي دو فعال به نام هاي "عباس المرزرع" و "فاضل الصفواني" يورش بردند و در خانه هاي آنان را شكستند.
نظاميان عربستان پس از ورود به خانه ها به روي زنان و كودكان اسلحه كشيدند و برای ایجاد رعب و وحشت دست به تیراندازی زدند، به طوري كه آثار گلوله روي ديوار خانه ها مشخص است.
اعضاي خانواده فاضل الصفواني گفتند نظاميان سعودی به حريم خصوصي زنان در حالي كه داخل خانه بودند تجاوز كردند؛ تا جايي كه نظاميان با شكستن در و ورود به خانه ، زنان را غافلگير كردند و ترساندند علاوه بر اين دو فرد معلول از اعضاي خانواده الصفواني را نيز دچار ترس و وحشت شدند.
نظاميان سعودی هنگام يورش به خانه ها، عابران را نيز مقابل اين خانه ها گرفته و پس از بستن دستانشان آنها را با صورت روي زمين انداختند؛ این نیروها بعد از پايان عمليات این افراد را به همان حالت رها كردند.
مركز حقوق بشر الشرق حمله نظاميان سعودی به منطقه العواميه و ايجاد ترس و وحشت در ميان زنان، كودكان و سالخوردگان را محكوم كرد؛ و از مقامات اين كشور خواست به پيمان هاي بين المللي مربوط به حقوق بشر از جمله پيمان عربي حقوق بشر كه امضا كرده اند ، پايبند باشند.
اين مركز همچنين از جامعه بشري خواست به مسئوليت هاي خود در قبال اقليت شيعيان در شرق عربستان كه مقامات اين كشور حقوق آنها را ناديده مي گيرند، عمل كند.
 

پربیننده ترین خبرها