پادشاه بحرین نمایندۀ خود را به گفت وگو بفرستد

پادشاه بحرین نمایندۀ خود را به گفت وگو بفرستد
شنبه 12 اسفند 1391 - 20:27

العالم، منامه - عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین گفت: فضای گفت وگو در کشور به دلیل اتکای رژیم آل خلیفه به راهکارهای امنیتی، نویدبخش نیست.

"مجید میلاد" به شبکه خبری العالم، گفت: وزارت کشور تظاهرات مسالمت آمیز را به تروریسم، خرابکاری و شورش متهم می کند تا حملات نیروهای امنیتی به معترضان را توجیه کند.
عضو ارشد جمعیت الوفاق، ادامه داد: کشتن مردم با گلوله جنگی نشانه خشونت نیروهایی است که در اصل وظیفه شان حفظ امنیت کشور و مردم است.    
وی تصریح کرد: از نظر مخالفان، پادشاه نیز باید در گفت وگوهای توافق ملی نماینده داشته باشد و نتایج گفت وگوها به همه پرسی گذاشته شود.
میلاد یادآور شد: مخالفان تلاش خود را برای جدی برگزار شدن گفت وگو ها به کار می گیرند، اما امیدی به نجات کشور در پایان این گفت وگوها ندارند.
عضو ارشد جمعیت الوفاق افزود: در صورت برآورده نشدن خواسته های مردم، بحران ادامه خواهد یافت و گفت وگو ها بدون نتیجه خواهد بود.
گفت‌وگوی گروه‌های مخالف و دولت بحرین از ماه گذشته و چند روز پیش از دومین سالگرد انقلاب بحرین، به دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور در منامه پایتخت بحرین آغاز شده است.
در ژوئن سال 2011 میلادی نیز گفت و گوهایی بی نتیجه برگزار شده بود.
برگزاری همه پرسی درباره نتایج این گفت وگوها از پیش شرط های اولیه مخالفان است.
در این گفت و گوها 27 شخصیت به عنوان نماینده های مخالفان و جمعیت‌های طرفدار دولت به علاوه نمایندگانی از خود دولت بحرین حضور دارند که 8 کرسی متعلق به ائتلاف جمعیت های دهگانه موافق دولت، هشت کرسی برای جمعیت‌های 6 گانه مخالف دولت، 8 کرسی برای دستگاه قضایی، یک کرسی برای وزیر دادگستری، یک کرسی برای وزیر خدمات و یک کرسی برای وزیر آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
2-13:41
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها