تروریست های القاعده به جنگ حزب الله می روند؟

تروریست های القاعده به جنگ حزب الله می روند؟
شنبه 12 اسفند 1391 - 23:04

نشریه آمریکایی "فرانت پیج مگزین" از سرازیر شدن تروریست های وابسته به القاعده فعال در سوریه به سوی لبنان و تلاش برای وارد کردن این کشور به بحران سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نشریه آمریکایی با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: از نگاه جبهه سرکردگان جبهه النصره، لبنان جزء لاینفک طرح های این جبهه افراطی سوریه است و آنها اکنون برای ادغام و اتحاد گروه های افراطی در لبنان و سوریه تلاش می کنند.
این گزارش در ادامه به همکاری نزدیک بین گروه لبنانی "درغام" با جبهه النصره اشاره و خاطرنشان می کند که این همکاری نزدیک، در تاسیس شاخه جبهه النصره سوریه در لبنان تجلی یافته است.
بر اساس این گزارش جبهه النصره سال 2011 در سوریه تاسیس و پس از مدت کوتاهی بویژه پس از ملحق شدن گروه های افراطی موسوم به "جند الشام" و " فتح الاسلام" به آن، به یکی از بزرگترین گروه های مسلح در این کشور تبدیل شد.
نشریه آمریکایی فرانت پیج مگزین با اشاره به این که برخی عناصر سلفی وابسته به این جبهه در حال گذراندن دوره های آموزشی در داخل لبنان هستند، افزود: این عناصر قصد ورود به جنگ به اصطلاح "مقدس" هستند و با توجه به این که حزب الله در داخل لبنان از قدرت قابل توجهی برخوردار است، بروز چنین جنگی بسیار هولناک و خونین خواهد بود.
این نشریه در پایان بعید نمی داند که چنین گروه های افراطی مسلحی به ویژه در صورت دستیابی به وحدت و دریافت سلاح و مال از کشورهای عربی، به  تهدیدی واقعی علیه حزب الله لبنان تبدیل شوند.

 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها