شخصیت های سوري خواستار مقابله با تسليح معارضان شدند

شخصیت های سوري خواستار مقابله با تسليح معارضان شدند
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 10:35

دمشق، العالم - شخصيت هاي پارلماني و سياسي سوريه خواستار مقابله با ارسال اسلحه و گروه هاي مسلح به اين كشور شدند و آن را بزرگ ترین مانع بر سر راه حل مسالمت آميز بحران اين كشور دانستند.

عمار الكوش معاون رئيس كميسيون آشتي ملي مجلس نمايندگان سوريه (الشعب) روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: بايد برنامه اي فوري براي جلوگيري از ارسال اسلحه و گروه هاي مسلح به سوريه تدوين شود.

الكوش افزود: ارسال اسلحه و گروه هاي مسلح به سوريه مانع حل مسالمت آميز بحران مي شود، به خصوص اين كه طرف هاي خارجي همچنان در صدد جلوگيري از تحقق راه حل مسالمت آميز هستند، اما نظام سوريه از راه حل مسالمت آميز حمايت مي كند.

الكوش با اشاره به اختلافات موجود در ميان دشمنان سوريه اعلام كرد: طرف هاي خارجي درخصوص مسلح كردن مخالفان با هم اختلاف نظر دارند.

ياد آور مي شود كه در نشست چند روز اخير سران 27كشور اروپايي، تلاش هاي فرانسه و انگليس براي رفع ممنوعيت ارسال سلاح براي گروه مسلح در سوريه با ناكامي و شكست مواجه شد.

بسام حسين رئيس حزب مخالف "سوريه متحد" نیز در مصاحبه با العالم گفت: سياست هاي كينه توزانه طرف هاي خارجي عليه سوريه هيچ تغييري نكرده است و ما از آمريكا، اتحاديه اروپا و هر طرف ديگري كه با حمایت از ترور و خرابكاري به بحران سوريه دامن مي زنند، مي خواهيم كه از دشمني و كينه توزي خود دست بردارند.

اين در حالي است كه درگيري هاي سنگين ميان ارتش سوريه و گروه هاي مسلح در اكثر مناطق ريف دمشق به خصوص در منطقه " جوبر" همچنان ادامه دارد و منابع خبري سوري از كشته شدن ده ها فرد مسلح و بازداشت تعدادي تبعه خارجي در ريف دمشق و حلب خبر می دهند.

MKH-16-20:34

پربیننده ترین خبرها