اسراييل: ارتش سوریه ديگر "تهديد" نيست

اسراييل: ارتش سوریه ديگر
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 17:24

حمايت برخي كشورهاي عربي و غربی از گروه هاي مسلح و تروريستي عليه كشور سوريه ـ كه در خط اول محور مقاومت و جبهه مبارزه با رژيم صهيونيستي قرار دارد ـ و افزايش حملات تروريستي از جمله حمله شيميايي توسط گروه هاي مسلح، این امید را در میان صهیونیست ها پدید آورده که ارتش سوريه به درجه ای از ضعف برسد که دیگر براي این رژیم یک تهديد محسوب نگردد.

"سليم جريصاتي" وزير كار لبنان روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم در باره انتقال درگيري هاي سوريه به لبنان هشدار داد و تصريح كرد: هدف دشمنان تجزيه لبنان است و مي دانيم كه اسرائيل از شرايطي كه به وجود آمده خرسند است و روز دوشنبه (يك روز قبل از حمله شيميايي گروه هاي تروريستي در سوريه) اعلام كرد كه ارتش سوريه ديگر تهديدي براي اسرائيل به شمار نمي رود.

وزير كار لبنان با تاكيد بر اين كه لبنان - به ويژه در نقاط مرزي- زمينه اي مساعد براي تندروي گروه ها دارد، خاطر نشان كرد كه هدف از اين گونه فتنه انگيزي ها، ايجاد فتنه سني - شيعي در لبنان و ضربه زدن به مقاومت است.

جريصاتي اظهار داشت: متوجه شديم كه برخي از پناهندگان سوري ممكن است زمينه هاي مساعدي براي تندروي بيابند، اين تعداد بسيار زياد از پناهندگان ممكن است درگيري هاي خود را به هر جا كه مي روند با خود ببرند، بنابر اين وحشت و نگرانی از انتقال درگيري های آنان به داخل لبنان، جدی است و زمينه سوء استفاده آن ها از شرايط مساعد لبنان براي تندروي به ويژه در شرايط حساس كنوني، فراهم است.

وي افزود: در حال حاضر لبنان درگير مشكل اساسي مساله فلسطين است، از سوي ديگر رژيم اشغالگر بخشی از اراضي لبنان را اشغال كرده است و دائما به حريم و مرزهاي لبنان تجاوز مي كند همچنين حزب الله و مقاومت از چند سو در معرض تهاجم به شيوه هاي مختلف است و حساسيت هاي ديگري در اين كشور وجود دارد كه همه اينها موجب نگراني است.

وزير كار لبنان تاكيد كرد: در برخي مناطق مرزي لبنان و سوريه زمينه مساعدي براي رشد تندروي وجود دارد و ما مي دانيم كه دشمنان به دنبال ايجاد فتنه شيعي - سني در لبنان هستند و هدف آن ها از اين كار ضربه زدن به مقاومت لبنان و ارتش اين كشور است به همين سبب از انتقال درگيري هاي سوريه به لبنان بيمناك هستيم.

جريصاتي درباره موضوع انتخابات لبنان نيز گفت: اراده واحد براي برگزاري انتخابات در موعد مقرر (در 20 ژوئن سال جاري) وجود ندارد و نمي توانيم بگوييم كه انتقال قدرت در لبنان، در تاريخ 20 ژوئن انجام خواهد گرفت و همچنين نمي توان گفت كه قانون انتخاباتي وجود دارد كه در حكم نسخه اي سحرآميز عمل مي كند.

وي افزود: ما در شرايط خلأ به سر مي بريم، زيرا همه درباره ناكارامدي قانون انتخابات اتفاق نظر دارند، اما نتوانسته اند درباره قانوني جايگزين به توافق برسند.

19-16:09
26

پربیننده ترین خبرها