حمله شیمیایی به حلب؛ خواستۀ قطر و اجازۀ آمریکا

حمله شیمیایی به حلب؛ خواستۀ قطر و اجازۀ آمریکا
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 21:13

دمشق، العالم - نماینده مجلس سوریه، آمریکا و قطر را مسئول مستقیم حمله شیمیایی تروریست ها به شهر خان العسل در استان ریف حلب دانست.

"فیصل عزوز" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: حمله شیمیایی گروه های تروریستی در شمال سوریه، همزمان با سخنان وزیر خارجه آمریکا در روز دوشنبه صورت گرفت که گفته بود، واشنگتن مخالفتی با اقدام کشورها در حمایت تسلیحاتی از گروه های مخالف نظامی سوریه نخواهد کرد؛ در واقع این اظهارات وزیر خارجه آمریکا مجوزی برای ادامه حمایت و پشتیبانی دیگر کشورها از گروه های تروریستی در سوریه و تشکیل کابینه موسوم به کابینه انتقالی در خارج از کشور بود.
وی افزود: آمریکا بر ادامه هرج و مرج و کشتار در سوریه اصرار دارد تا بتواند از این راه کشورهای درگیر در بحران سوریه نظیر قطر، ترکیه و عربستان را خرسند نگه دارد.
نماینده مجلس سوریه خاطر نشان کرد: شلیک موشک شیمیایی به شهر خان العسل در استان ریف حلب، پیامی به مردم حلب بود که دو سال است در مقابل تروریست ها مقاومت می کنند و تسلیم تهدید و تطمیع ترکیه و کشورهای غربی - عربی نشده اند.
عزوز ادامه داد: گردانی تروریستی موسوم به "بادهای صرصر" با انتشار تصاویری در اینترنت از دستیابی به سلاح شیمیایی و از آزمایش این سلاح بر روی خرگوش ها خبر داده و اعلام کرده بودند که چطور خرگوش هایی که در معرض این سلاح قرار می گیرند در مدت یک دقیقه کشته می شوند؛ در این گزارش تصویری همچنین تاکید شده بود که این سلاح علیه طائفه ای خاص از طایفه های سوری به کار گرفته خواهد شد.
"فیصل عزوز" که خود از اهالی حلب است، تصریح کرد: گروهک تروریستی النصره و قطر بدانند که مردم حلب در برابر آن ها تسلیم نخواهد شد و همچنان از نظام سوریه حمایت می کنند.

 نماینده مجلس سوریه در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به تشکیل دولت باصطلاح "موقت" از سوی ائتلاف مخالفان در استانبول ترکیه، گفت: مخالفان باید بدانند که راه حل سیاسی تنها راه برون رفت کشور از بحران سوریه است و کشتار و ویرانگری و تشکیل کابینه باصطلاح موقت در استانبول به هیچ وجه راه به جایی نخواهد برد.
 وی افزود: تشکیل دولت موقت از سوی مخالفان در استانبول ترکیه به درخواست قطر صورت گرفته تا بر پیچیدگی بحران سوریه بیفزاید و اوضاع این کشور هر چه بیشتر از گفت وگو و راه حل مسالمت آمیز و سیاسی فاصله بگیرد.
19-22:43
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها