مخالفان سوری: "هیتو" به دنبال تجزیه سوریه است

مخالفان سوری:
يکشنبه 4 فروردين 1392 - 18:52

جریان "بناء الدوله" در سوریه، "غسان هیتو" نخست وزیر تعیین شده از سوی مخالفان خارج نشین در ترکیه را به تلاش برای تجزیه سوریه متهم کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جریان "بناء الدوله" از گروه های مخالف داخلی در سوریه اعلام کرد: هر کس با روش ساختگی کنونی در پی دستیابی به کرسی سوریه در اتحادیه عرب باشد، با کشورها و نهادهای بین المللی در پیچیده کردن بحران سوریه و مانع تراشی بر سر ایجاد راه حل سیاسی مسالمت آمیز برای آن و حتی جریان هایی که در پی تجزیه سوریه هستند همدست است.
جریان "بناء الدوله" که مرکز آن در دمشق است، امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که با افزایش اظهارنظرها در سطح بین الملل و منطقه درباره امکان یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه براساس بیانیه ژنو، مشاهده می کنیم برخی طرف های بین المللی با همه توانشان در راستای مانع تراشی برای هر گونه راه حل سیاسی هستند.
این جریان در بخش دیگری از بیانیه خود با انتقاد شدید از برخی کشورها و نهادهای بین المللی به علت تلاش برای تجزیه و فروپاشی سوریه، تأکید کرد: اتحادیه عرب شورای مخالفان خارج نشین را که بدون هیچ گونه استنادی به وضعیت داخلی سوریه تشکیل شده است، برای تشکیل کابینه غسان هیتو تحت فشار قرار داد تا بدین وسیله کرسی سوریه در آن اتحادیه را به آنها واگذار نماید.
جریان "بناء الدوله" در بیانیه خود خاطرنشان کرد: این کابینه در صورت تشکیل، به بازیچه ای در دست کشورهای منطقه و قدرت های بین المللی تبدیل خواهد شد ..  تشکیل دولت در تبعید برای اداره مناطق شمال سوریه، سرآغازی برای تجزیه کشور و قرار دادن مردم سوریه در مقابل یکدیگر است.
قطر که قرار است در نشست سه شنبه سران اتحادیه عرب ریاست این اتحادیه را از عراق تحویل بگیرد، از شرکت نخست وزیر مخالفان خارج نشین سوریه، در نشست سران آن اتحادیه در دوحه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری استقبال کرده است.
اتحادیه عرب در اقدامی غیرقانونی تحت فشار قطر و عربستان از سال 2011 عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها