هشدار نماینده عراقی درباره توطئه های تجزیه طلبانه

هشدار نماینده عراقی درباره توطئه های تجزیه طلبانه
يکشنبه 4 فروردين 1392 - 19:02

نماينده پارلمان عراق با هشدار درباره توطئه های تجزیه طلبانه در منطقه، خواستار مقابله با این گونه اقدامات و توجه به حقوق مشروع تظاهركنندگان و معترضان شد.

"حامد المطلق" نماينده فهرست العراقيه روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه العالم تصريح كرد: تا كنون رفتارهاي خشونت آميز در تظاهرات عراق رخ نداده است، و شركت كنندگان در آن به طور مسالمت آميز خواهان حقوق خود هستند ولي اين خواسته ها علي رغم آن كه از سوي كميته پنجگانه و دولت بررسي شده اما هنوز به مرحله اجرا در نيامده است.

اظهارات این نماینده العراقیه درحالی است که اخیرا درگیری های خونباری در جریان اعتراضهای مشکوک در برخی مناطق به ویژه استان الانبار روی داده است.

المطلق خاطرنشان کرد: نمي توان توطئه هاي خارجي و وجود تفكرات تجزيه طلبانه در كشور را ناديده انگاشت.

وي با هشدار درباره امكان سوء استفاده از تظاهرات در الانبار و ديگر شهرهاي عراق براي اهداف تجزيه طلبانه گفت؛ درباره خشونت ها در تظاهرات بزرگنمایی شده، اين تجمع ها تاكنون مسالمت آميز بوده و هيچ تعرضي به اشخاص يا اموال عمومي صورت نگرفته است.

نماينده العراقيه با این حال خاطرنشان كرد كه تعلل در پاسخگويي به خواسته هاي تظاهركنندگان ممكن است مورد سوء استفاده خشونت طلبان قرار گيرد، از اين رو مي بايست با عقلانيت به خواسته هاي قانوني آنها پاسخ داد تا آرامش و اتحاد به جامعه بازگردد و راه به روي كساني كه خواهان تفرقه و تجزيه كشور هستند بسته شود.

حامد المطلق با درخواست از طرف هاي مختلف باری خودداری از اتهام زدن به یکدیگر، با همكاري به آرامش اوضاع كمك كنند زيرا اين مساله فقط مربوط به مردم استان الانبار نيست بلكه مربوط به آرامش و استقرار صلح و تامين آينده همه عراقي هاست.
وي با دعوت از نمايندگان مجلس براي همكاري به منظور اجرايي شدن خواسته هاي مردم، هشدار داد كه توطئه ای در منطقه در حال اجراست كه اكنون گريبان گير عراق شده و تنها راه مبارزه با آن اتحاد و همبستگي مردم عراق و احترام به آراي ديگران است.

در اثناي رسيدگي به پرونده طارق الهاشمي معاون فراري رييس جمهور عراق و رو شدن پرونده محافظان "رافع العيساوي" وزير دارايي مستعفي عراق و از رهبران فهرست العراقيه، گروه هاي معاند بار ديگر در صدد برآمدند اين كشور را به صحنه كشمكش هاي فرقه اي تبديل كنند.
انفجارهاي اخير عراق كه با نفوذ القاعده از سوريه صورت گرفت، در همين راستا است.

MKH-23-19:08

پربیننده ترین خبرها