انتقاد معارض سوری از اقدام بی‌سابقۀ اتحاديه عرب

انتقاد معارض سوری از اقدام بی‌سابقۀ اتحاديه عرب
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 16:41

يكي از شخصيت هاي سياسي مخالفان داخلي سوريه، از اقدام اتحاديه عرب در واگذاری كرسي سوريه به مخالفان خارج نشين (مخالفان مسلح) به شدت انتقاد كرد.

فاتح جاموس عضو ائتلاف نيروهاي تحول‌خواه مسالمت جو در دمشق روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: كشورهاي غربي و اتحاديه عرب به ويژه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس با دادن كرسي سوريه به مخالفان و حركت به سمت تقسيم اين كشور و ايجاد جنگ داخلي، در صدد تخريب كامل سوريه و از بين بردن توان آن در زمينه تأثيرگذاري ژئوپلتيك و آزاد سازي منطقه اشغالي جولان از اشغالگري صهيونيست ها هستند.
وي در عين حال گفت: اگرچه اتحاديه عرب به علت وجود اختلافات شديد در ميان ائتلاف مخالفان خارج نشين سوريه، قادر به اجراي تصميماتش در زمينه سوق دادن امور به سوي تقسيم سوريه و جنگ داخلي نيست، اما با تمام توان در اين زمينه تلاش مي كند.

عضو ائتلاف نيروهاي تحول‌خواه مسالمت جوی سوریه، در ادامه با اشاره به نشست دمشق تصريح كرد: كنفرانس گفتگوهاي ملي دمشق كه هم اكنون در حال برگزاري است، ادامه كنفرانس مذاكره در ايران در شش ماه پيش است.

جاموس افزود: تنها راه حل بدون قيد و شرط بحران سوريه و انتقال به مرحله تغيير دموكراتيك ريشه اي برگزاري گفتگوي داخلي مخالفان و سپس گفتگو با نظام است.
وي با اشاره به تشكيل كميته پيگيري در تهران اظهار داشت: با اين كار گام هاي اوليه در راستاي شكستن تابوي مذاكرات و آغاز گفتگوهاي مقدماتي برداشته شد و در اين نشست نيروهاي مخالف طرفدار تغييرات مسالمت آميز از جمله نيروهاي تحول خواه مسالمت جو و اتحاد ملي مشاركت كردند.

اين شخصت مخالف سوري با اشاره به اين كه مخالفان در طول دوره اخير با گروهي كه اختيارات تصميم گيري را نداشت مذاكره مي كردند، افزود: از زمان برگزاري كنفرانس تهران، طرفداران نظام سوريه نيز به گفتگوها پيوسته اند. اما مقامات نظام، به طور مستقيم در اين گفتگوها مشاركت نداشته اند.

عضو ائتلاف نيروهاي تحول خواه مسالمت جوي سوريه، با اشاره به برخي توافقات ميان امريكا و روسيه درباره بحران سوريه اظهار داشت: اين توافق ها چيزي جز مواضع سياسي نيست و امريكا بيش از هر كسي در پي تخريب سوريه و رساندن آن به نقطه صفر از نظر قدرت و وضعيت ژئوپولتیک است.

MKH-24-23:34

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها