با رد موضوع کشف شبکه جاسوسی؛

شخصیت های عربستانی ادعای آل سعود را نپذیرفتند

شخصیت های عربستانی ادعای آل سعود را نپذیرفتند
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 19:01

العالم - بيش از صد نفر از روحانيون و شخصيت هاي شيعه در منطقه الاحساء عربستان، مخالفت خود را با ادعاهاي وزارت كشور عربستان درباره دست داشتن 16 شخصيت شيعه در يك شبكه جاسوسي مرتبط با ايران اعلام كردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم 135 نفر از روحانيون و شخصيت هاي شيعه با امضاي بيانيه اي اعلام كردند اين اتهام توهين آميز را كه آسيب معنوي و رواني به زندانيان وخانواده هاي آنان وارد مي كند ، رد مي كنيم .

امضا كنندگان بيانيه كه نسخه اي از آن دراختيار شبكه راصد قرار گرفت ، اعلام كردند " زندانيان از شهروندان خيرخواه و نيكوكاري هستند كه شايستگي هاي علمي دارند و از جايگاه اجتماعي مطلوب برخوداربوده و شخصيت هايي شناخته شده به صبوري و وفاداربه وطنشان هستند".

مقامهای سعودی اعلام كردند كه هفته گذشته ، يك شبكه جاسوسي را كه متشكل از يك لبناني و يك ايراني و 16 شهروند عربستاني بوده ، بازداشت كرده است.

وزارت كشورعربستان ديروز (سه شنبه) اعلام كرد كه بازداشت شدگان با ( سازمان ) وزارت اطلاعات ايران در ارتباط مستقيم هستند.

شخصيت هاي شيعه از جمله 36 روحانی برجسته منطقه الاحسا ء دربيانيه خود  خواهان تعجيل در آزادي شانزده فرد بازداشت شده به اتهام جاسوسي و نيز آزادي همه زندانيان بيگناه از زندان هاي عربستان شدند.

امضا كنندگان همچنين مخالفت قاطع خود را با بهره برداري از مسائل طايفه اي براي حل و فصل اختلافات مربوط به سياست خارجی يا منحرف كردن افكار عمومي از درخواست هاي مربوط به اصلاحات و حقوق شهروندان در داخل كشوراعلام كردند.

نویسندگان بيانيه همچنين تلاش هاي انجام شده براي ايجاد شك و ترديد در زمينه تعلقات و وابستگي ملي شهروندان بازداشت شده شيعه را محكوم و بر وابستگي آنان به كشور و پايبندي به سرزمين وحفظ وحدت ملي تاكيد كردند.

روحانيون و شخصيت هاي شيعه همچنين خواستار تعجيل در برآورده كردن مطالبات اصلاح طلبانه و حقوقي مورد درخواست شهروندان عربستان اعم از شيعه و سنی شدند.

اين دومين بيانيه اي است كه شخصيت هاي شيعه در عربستان در کمتر از يك هفته براي رد ادعاهاي وزارت كشورسعودی  درزمينه شبكه جاسوسي صادر ميکنند.

پيش از اين نيز ، 37 نفر از شخصيت هاي ديني و فرهنگيان و روشنفكران شيعه در منطقه القطيف  ، اتهام وزارت كشور عربستان به شخصيت هاي شيعه مبني بر دست داشتن در شبكه جاسوسي را ادعايي بي اساس و شك برانگيز خواندند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها