نماینده عراقی: ناآرامی در عراق با بحران سوریه مرتبط است

نماینده عراقی: ناآرامی در عراق با بحران سوریه مرتبط است
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 15:18

بغداد (العالم) نماینده پارلمان عراق ناآرامی ها در برخی مناطق این کشور را با بحران سوریه و حامیان مالی و تسلیحاتی گروه های مسلح در این کشور مرتبط دانست.

"عزت شاه بندر" عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: ممکن است پس از سوریه، هدف بعدی توطئه ها در منطقه عراق باشد.
شاه بندر افزود: گروههای مسلح که ثبات و امنیت بغداد و مناطق دیگر عراق را هدف قرار داده اند، همان گروههایی هستند که به عنوان اجرا کننده توطئه علیه منطقه علیه دولت و مردم سوریه می جنگند.
وی تأکید کرد: عراقی ها، امروزه به دقت تحرکات در مرزهای کشورشان با سوریه و تلاش برخی گروهها برای کنترل مرزها و گذرگاه های مشترک به ویژه منطقه الجزیره را زیر نظر دارند.
عزت شاه بندر خاطرنشان کرد: حامیان معترضان در غرب عراق همان کشورها و نهادهایی هستند که از افراد مسلح در سوریه حمایت می کنند؛ با این وجود نقش خودشان را کتمان می کنند. ولی ماهیت آنها روز به روز با مقاومت مردم عراق بیشتر فاش می شود.

شاه بندر اظهار داشت: آمریکا و ترکیه در حالی عراق را به ارسال سلاح برای نظام سوریه متهم می کنند که خودشان منبع و گذرگاه اصلی برای ارسال سلاح به گروههای مسلح با هدف ضربه زدن به ثبات سوریه و جلوگیری از به نتیجه رسیدن راه حل سیاسی میان نظام سیاسی دمشق و مخالفان هستند.
شاه بندر تأکید کرد: عراق از همه توان خود برای کنترل گذرگاههای مرزی استفاده می کند. این در حالی است که پیامدهای بحران سوریه، مرزهای این کشور را درنوردیده است و در حال حاضر عراق را هدف قرار داده است؛ به طوری که تنش ها در برخی مناطق عراق به گونه ای با وضعیت سوریه در ارتباط است.
وی افزود: عده ای به دنبال آن هستند تا پس از براندازی نظام سوریه توسط تکفیری ها، عراق را نیز به سوی سرنوشت مشابهی سوق دهند.
شاه بندر خاطرنشان کرد: اما مردم و دولت عراق به ماهیت این توطئه و تلاش خائنان و وطن فروشان پی برده اند.
عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق اظهار داشت: کسانی که امروزه در سوریه علیه دولت این کشور می جنگند ممکن است با حامیان مالی و تسلیحاتیشان درباره برخی مسائل اختلاف نظر داشته باشند؛ اما آنها همگی درباره اهدافشان یعنی تخریب سوریه، عراق و سایر کشورهای منطقه اتفاق نظر دارند.
MKH-2-20:41

پربیننده ترین خبرها